Geschiedenis van v.v. Melissant

Kort na de beeindiging van de tweede wereldoorlog besloten op 29 september 1945 enkele personen in Melissant tot oprichting van een voetbalclub. Nu vele jaren later bestaat deze vereniging nog steeds en is ten volle gezond. Na eerst op wat andere locaties gespeeld te hebben, voetballen we sinds 1963 op het huidige complex. Dat bestond toen uit 1 speelveld en een trainingsveld met een houten kleedgebouw. In de jaren '78/'79 wordt het huidige kleedgebouw met kantine gebouwd, gevolgd in 1982 door een 2de speelveld. Zo konden we ons verheugen op een schitterende accommodatie.

Tot de initiatiefnemers van de oprichting van v.v. Melissant behoorden o.a. Willem van Putten en Willem de Vogel. Willem van Putten was jarenlang een stuwende kracht in de vereniging en bekleedde dan ook tal van functies, om er enkele te noemen: 30 jaar bestuurslid, waarvan 22 jaar als secretaris/penningmeester en 8 jaar als secretaris, kantinebeheerder, lotto-organisatoren. Ook verrichtte hij diverse werkzaamheden op het terrein. Daarbij was hij van 1975 tot 1984 consul. Het mag dan ook terecht heten, dat hij drager was van het zilveren KNVB speld.

De eerste voorzitter van de vereniging was Willem de Vogel. Hij bekleedde deze functie tot 1960 toe. Een respectabele periode van 15 jaar waarin hij de vereniging voortreffelijk geleid heeft. Hij is op 63-jarige leeftijd gestopt met zijn actieve sportloopbaan en was vanaf de oprichting tot zijn overlijden in mei 2010 lid van de vereniging. Hij werd vooral gevreesd om zijn loeiharde schoten, waarmee hij menige keeper verschalkt heeft. Ook is hij jarenlang consul geweest.