MELISSANT 35+1 KOMT TEKORT TEGEN SC BOTLEK 35+1

12 september 2021 20:30

Melissant 35+1 - SC Botlek 35+1 1 - 3

De veteranen zijn in de 2e bekerronde tegen een nederlaag aangelopen. SC Botlek 35+1 was de betere ploeg en won verdiend met 1-3.

Net als vorige week was Melissant in het begin niet wakker en kwam snel met 0-1 achter. Gelukkig kon Melissant ook weer snel terugkomen in de wedstrijd, een voorzet van Patrick Stolk, waarbij Leon Mijnders als bliksemafleider fungeerde, belandde in de verre hoek: 1-1. Kort daarna raakte Patrick Stolk ook nog de lat, maar met meer dan met een aantal schoten uit de 2e lijn werd Melissant niet meer gevaarlijk. SC Botlek daarentegen kreeg grotere kansen met hun snelle voorhoede spelers, maar keeper Richard was telkens een sta in de weg, zo werd de ruststand 1-1.

Na de rust probeerde Melissant met rustig opbouwen van achteruit een gaatje te vinden in de verdediging van SC Botlek, maar slaagde daar nauwelijks in. SC Botlek werd in de snelle tegenstoten wel gevaarlijk. Richard kon nog veel doelpunten voorkomen, maar had geen antwoord op de kopbal bij de 1-2, waarbij de verdediging niet vrijuit ging. Melissant probeerde met druk op de verdediging van SC Botlek foutjes af te dwingen en dat lukte soms, maar schoten vanuit de 2e lijn van Eelco en Leo troffen geen doel. SC Botlek maakte van de geboden ruimte dankbaar gebruik en counterde naar 1-3. Meest opmerkelijke moment voor Melissant was dat de road-runner Leon van Kalken kramp kreeg… zonder enige twijfel is MAN OF THE MATCH: Richard Edel (keeper)

Volgende week gaat Melissant 35+1 op bezoek bij WFB 35+1.

IMG_4007a.jpg

IMG_4010a.jpg