AD BUIJS LOODST MELISSANT 35+1 NAAR OVERWINNING OP PIERSHIL 35+1

20 maart 2022 20:00

Melissant 35+1 - Piershil 35+1 3 - 2

De veteranen van Melissant hebben zwaarbevochten overwinning behaald op Piershil 35+1. Man van de wedstrijd was good old 60plusser Ad Buijs (met zijn geitenwollen sokken) welke tweemaal trefzeker was. Het ging alles behalve vanzelf, maar de 3 punten bleven op Melissant en Melissant 35+1 nestelt zich in de middenmoot van de 2e klasse.

Melissant begon (te) rustig en dat ging ook met horden en stoten op het hobbelige veld. Hier zouden de oudjes de hele wedstrijd last van houden. Piershil ging wat makkelijker met de omstandigheden om en kwam soms gevaarlijk voor het doel van Richard. Toch kwam Melissant uit het niets op voorsprong, een voorzet van Vinnie werd door Ad vakkundig langs de keeper getikt : 1-0. Niet veel later kreeg Melissant de bal niet weg en Piershil kon de 1-1 binnenschieten. Melissant ging weer op zoek naar een voorsprong, schoten van Leo, Patrick en Vinnie troffen geen doel. En toen kwam de perfecte voorzet van Toon, overigens de enige goede bal van zijn voet deze middag…maargoed hij is wel weer terug na blessureleed. Deze bal belandde precies op het hoofd van Leo, 2-1. Net voor rust slalomde Leo nog even door de verdediging en legde de bal panklaar voor Ad, 3-1.

Na de rust wat wisselingen bij Melissant. Het was even zoeken en bij de eerste de beste counter was het gelijk raak voor Piershil: 3-2. Hierna probeerde Melissant de voorsprong weer uit te breiden maar was te slordig en ongelukkig in de combinatie, waardoor Piershil snel kon counteren, maar de verdediging hield stand. Vlak voor tijd kwam de ideale gelegenheid, Sebas ging op ‘snelheid’ diep, tikte breed op Henk, maar de keeper tikte de bal naast. Uit het vervolg kreeg Henk weer de bal in alle vrijheid in de zestienmeter, maar ontbrak de controle. Positieve noot is wel dat Henk geen kramp heeft gehad… Eindstand 3-2 en de 3e helft bleef nog lang onrustig🍺

Volgende week gaat Melissant 35+1 op bezoek bij Rozenburg 35+1.