GESLAAGDE VV MELISSANT FAMILIEDAG 2022!

13 juni 2022 17:30

Zaterdag 11 juni, was het dan zover: tijd voor de Familiedag ter afsluiting van het voetbalseizoen 2021/2022 op de velden van Melissant.

Om 10.00 uur stonden vele jeugdspelers/-sters en hun ouders te trappelen om te beginnen aan hun Ouder-Kind-wedstrijden. De JO7 en JO8-1 beten het spits af om hun Ouders te verslaan. Met veel enthousiasme en inzet werd er gestreden om de eer. Mooie aanvallen en doelpunten werden afgewisseld met kolderieke momenten, die bij de aanwezige toeschouwers een lach op het gezicht toverden. Na 20 minuten was het tijd om de verhitte lijven, de zon prikte al aardig op dit tijdstip, te koelen met de traditionele beker siroop en voor de ouders koffie of thee.

Terwijl JO7 en JO8-1 pauzeerden, mochten de talenten van JO8-2 en JO12 aan de bak tegen hun ouders. JO12 speelde op het tweede veld en in dit duel werd er naast prima voetbal ook stevig verdedigd; zo werd voormalig spits van het 1e, Roger Troost, vakkundig van de bal gezet door dochter Zoƫ. Na een kwartier spelen was het voor deze beide teams tijd om te pauzeren en de innerlijke mens te verfrissen.

Alle vier de teams speelden vervolgens ook hun tweede helft en gingen afsluitend gezamenlijk met hun ouders op de teamfoto. Naast de genoemde wedstrijdjes was er ook nog een penalty-bokaal met een mooie Derbystar-bal als prijs. Bij de JO12 was Milan de winnaar, bij JO8-1 Rick, JO8-2 Khalid en bij JO7 Daniel. Alle winnaars gefeliciteerd met jullie prestatie en veel plezier met jullie nieuwe bal, geschonken door KeepersSchoolFlakkee.

Ondertussen werd er in de keuken hard gewerkt om alle gebakken pannenkoeken op te warmen, zodat de jeugdteams aan tafel konden om hun maag te vullen met overheerlijke pannenkoeken met stroop of met witte/bruine basterdsuiker. Uiteindelijk werden er een kleine 150 pannenkoeken soldaat gemaakt. Bakkende ouders nogmaals hartelijk dank voor jullie medewerking.

Het derde programmaonderdeel van deze Familiedag was de Voetbalkermis. Met de 5 springkussens van Sport-Now konden de aanwezige kinderen zich 3 uur uitleven met het dartboard, de pannaveldjes, het voetbalspringkussen, het gatendoel en het voetbalsjoelen. Groot en klein vertoefden menige tijd op het trainingsveld om zich met anderen te meten bij de verschillende onderdelen.

Gelijktijdig aan hierboven waren de senioren heren/vrouwen, JO17 en aangevuld met de ouders van de jeugd bezig met hun voetbalonderdeel. Met 40 spelers/speelsters verdeeld in 2 teams van 25- en 2 teams van 25+ werd er op een half veld lekker een uurtje gevoetbald.

Het dagprogramma werd vanaf 5 uur afgesloten met een smakelijke en zeer gezellige BBQ. Voor de aangemelde ouders en kinderen waren er 5 verschillende stuks vlees, stokbrood, kruidenboter en overheerlijk salades, geleverd door het bakteam van Slagerij Van Zuidland. Tijdens deze gezellige maaltijd werd er door de jeugdcommissie ook nog tijd gevonden om Tim Vreeker en zijn partner Maritha in het zonnetje te zetten, nu Tim na ruim 7 jaar afscheid neemt als lid van de Jeugdcommissie. Met een mooie bos bloemen en een dinerbon werd de verdiende waardering voor Tim’s werkzaamheden bekrachtigd.

Nog steeds genietend van het heerlijke weer buiten, werd de kantine in orde gemaakt om vanaf half 9 het afsluitende feestje binnen te kunnen besluiten. Met een lekker drankje en de gezellige muziek van DJ Tim Visbeen werd tot het middernachtelijk uur de Familiedag besloten met veel plezier en dansmoves. Ook hier weer een woord van dank voor de feestgangers en natuurlijk de mensen van de barploeg en natuurlijk ook voor de DJ.

Ter afsluiting: wat was het weer fijn om met elkaar op zo’n gezellige manier het seizoen af te kunnen sluiten, na alle beperkingen in de afgelopen twee jaar. Grote dank gaat uit naar alle aanwezigen, vrijwilligers en sponsoren. Met veel genoegen kijk ik alvast uit naar de Familiedag van juni 2023!

Fijne vakantie en tot in augustus voor de start van het seizoen 2022/2023.

Ron van Neck
HJO vv Melissant