MELISSANT 35+1 SLEEPT PUNT UIT HET VUUR TEGEN WFB 35+1

13 november 2022 15:00

Melissant 35+1 - WFB 35+1 3 - 3

De veteranen van Melissant hebben een puntje overgehouden aan het thuisduel tegen WFB 35+1. Op een zonovergoten zaterdagmiddag kon Hoofdcoach Ad Buijs gelukkig weer putten uit een brede selectie.

In het begin ging de wedstrijd gelijk op met afstand schietkansjes voor beide teams. Melissant nam de voorsprong na een splijtende pass van Vinnie op Jan, laatstgenoemde schoot beheerst binnen:1-0. Even later was het andersom, Jan werd diep gestuurd door Toni, keeper red, maar de rebound werd binnen getikt door Vinnie: 2-0. Hierna ging WFB meer jagen naar de aansluitingstreffer. Keeper Richard kon met mooie reddingen stand houden, maar vlak voor rust was de kopbal van de vrij inkomende spits ook hem te machtig, ruststand 2-1.

Met een aantal wisselingen in de rust was het even zoeken voor Melissant, maar kreeg gelijk wel een grote kans. Na de voorzet van Henk, werd het schot van Patrick Stolk gekeerd door de keeper. Melissant kon erna niet echt meer een vuist maken en daar maakte WFB dankbaar gebruik van, een voorzet werd gemist en uiteindelijk simpel binnengelopen, letterlijk: 2-2. Even later werd een afgeslagen voorzet randje 16 binnen geknald: 2-3. Keeper Richard voorkwam met een mooie save nog verder schade. Melissant probeerde er nog een slotoffensief uit te persen, maar voetballend was het daar te onmachtig voor. Het had daarom een standaardsituatie nodig, een vrije trap van Patrick Ammerlaan, doorgekopt door Patrick Stolk en ingekopt door Leo Ritzema, a la Bep Bakhuys, (of Robin van Persie voor de jongere lezers): 3-3. Dit was tevens de eindstand. In de 3e helft is er ook nog ff een nieuwe speler vastgelegd😉.

Volgende week zaterdag geen wedstrijd. Woensdagavond 23 november gaat Melissant 35+1 op bezoek bij Stellendam 35+1.