MELISSANT 35+1 VERLIEST BIJ DE JONGE SPARTAAN 35+1

4 december 2022 13:15

De Jonge Spartaan 35+1 - Melissant 35+1 2 - 0

Ondanks de barre kou , sinds de Elfstedentocht van ‘63 niet zo koud geweest, althans, zo voelde het 😬, gingen we met frisse moed naar DJS om een lekker potje te voetballen. Na een verwarmend bakje koffie vooraf, helaas ontbrak de schrobbelaar, begonnen we aan de wedstrijd, gedwongen door de gure tegenwind lieten we de bal rondgaan wat tot aan de middenlijn goed ging maar daarna leverden we de bal te gemakkelijk in. Dit leverde een paar counters voor DJS op, toen dit voor de derde keer gebeurde was DJS scherper en ronde bij een 1 op 1 met Jacco keurig af. Daarna pakte we het iets beter op maar kwamen niet verder dan de 16 van de tegenstander, de eindpasjes kwamen niet aan. DJS kwam er via de counter nog een paar keer gevaarlijk uit maar Jacco hield zijn doel schoon. Dit leverde een 1-0 ruststand op.

De 2e helft speelde zich vooral rond de middenlijn af waarbij Melissant het betere van het spel had, maar verder dan wat schoten vanuit de 2e lijn kwamen we niet. DJS kwam nog 1 keer naar voren, wat een corner opleverde voor DJS, deze werd door een vrijgelaten speler simpel binnen gekopt, 2-0. Aangezien wij geen kans meer konden creëren ondanks de verwoede pogingen van Leon en Coen was de 2-0 ook de eindstand. De 3e helft was iets korter dan normaal door het Nederlands elftal dus hopen we wel dat ze winnen (en dat was het geval), een 3e helft inkorten doen we niet zomaar. Op naar de volgende wedstrijd 💪🏻💪🏻