MELISSANT 35+1 WEET OOK NIET TE WINNEN VAN FORTUNA BE QUICK 35+2

7 maart 2023 21:00

Melissant 35+1 - SSA/SJO Fortuna Be Quick 35+2 3 - 6

De veteranen zijn er weer niet in geslaagd om de punten te pakken. Dit keer was SSA/SJO Fortuna Be Quick 35+2 (verder genoemd als FBQ, vanwege het maximale aantal tekens) met 3-6 te sterk voor de oranjehemden. Met het aanwezige sterrenensemble op de selectielijst was er zeker wel perspectief, maar de wedstrijd duurde weer een helft te lang...

Melissant ging wel voortvarend van start en dit leverde kansjes op, Leo kopte naaste, mislukte voorzet van Arnold op de paal. FBQ kwam er met de snelle voorspelers rap uit en de verdediging had hier zijn handen vol aan, wat ook meestal goed werd opgelost, maar een afstandsschot met stuiter was keeper Richard te machtig: 0-1. Melissant ging op zoek naar de gelijkmaker en dit lukte door Patrick S met een schot randje 16m: 1-1. Hierna herhaalde de geschiedenis zich weer, FBQ komt na uitval op 1-2, Melissant komt na goede voorzet Vinnie op Jan weer op 2-2, waar Jan daarvoor ook al de lat had geraakt. Hierna herhaalde de geschiedenis zich weer...een hobbelige bal werd misgegrepen door Richard: 2-3. Melissant toonde weer veerkracht met de 3-3 door Jan net voor de rust.

Voor de 2e helft waren er een aantal omzettingen, maar weer viel de verdediging in de val van de snelle uitbrak: 3-4. Frits had de 4-4 op z'n pantoffel, maar scoorde niet. Hierna was de rek van de veer er ook wel gelijk uit en kon Melissant de achterstand niet meer herstellen. Mede door blessures en pijntjes, waaronder Eelco zonder werkende ruggengraat, moest er veel gewisseld worden. Deze wisselingen kwam het spel niet ten goede en kon FBQ uitlopen naar 3-6. Helaas wederom verlies maar het verdriet werd weer met succes verdronken in de 3e helft...en de 1e helft bood perspectief voor de volgende wedstrijd.

Volgende week zaterdag gaat Melissant 35+1 op bezoek bij Poortugaal 35+1.