MELISSANT 35+1 KOMT NET TEKORT TEGEN WFB 35+1

2 april 2023 16:00

Melissant 35+1 - WFB 35+1 0 - 1

De veteranen van Melissant zijn er weer niet in geslaagd om in de voorjaarscompetitie een wedstrijd winnend af te sluiten. Op eigen veld was WFB 35+1 nipt met 0-1 te sterk. Melissant had een brede selectie maar ook dat mocht niet baten.

Melissant begon goed en de eerste kans was dan ook voor Henk maar 1 op 1 op de keeper kwam zijn schot niet tussen de palen. De schoenendozen zaten er dit keer niet om, maar er moet nog wel wat aan gesleuteld worden aldus de reservebank… Hierna kwamen er wat afstandsschoten van Arnold en Frits, maar ook hieruit kwam geen goal. WFB werd sterker en Melissant moest zich beperken tot verdedigen, wat functioneel werd uitgevoerd maar erg veel energie kostte voor alle linies. Toch sneed WFB 1x effectief door de verdediging: 0-1. WFB bleef druk zetten en met man en macht werd een 2e goal voorkomen, mede door goed ingrijpen van Reinier, Matthijs en Henry en reddingen van keeper Richard. Melissant kon spaarzaam uitbreken, maar de aansluitingstreffer bleef uit.

Na de rust wat omzettingen, keeper Johan in de goal. Spelbeeld bleef hetzelfde, WFB voetbalde iets makkelijker, maar probeerde het nu vooral met schoten vanuit de 2e lijn. Hierbij had Johan nog een mooie redding. Omdat WFB de wedstrijd niet op slot zette en het maar 0-1 bleef, was er hoop voor Melissant. De mee naar voren geschoven Matthijs had een mooi schot, maar de voormalig Melissant 1 keeper Arnold Breen bij WFB redde deze fraai. De beste kans was nog voor Jan, na een afgemeten voorzet van Henry, maar zijn inzet zeilde naast. Beide teams hadden geen energie meer en zo bleef de 0-1 staan. Helaas geen punten, maar weer wat lichtpuntjes, zo was de tweede helft dit keer niet slechter dan de eerste….😉

Volgende week zaterdag komt Zwartewaal 35+1 op bezoek.

00IMG_8981.JPG

03IMG_1262.JPG