VV MELISSANT PANNENKOEKENTOERNOOI JO8, JO9 en JO10 OP 2E PAASDAG

12 april 2023 19:45

Afgelopen maandag, Tweede Paasdag, was het eindelijk zover. Na een gedwongen pauze van 3 jaar mochten we weer een thuistoernooi organiseren. De toernooicommissie had meteen flink uitgepakt door 3 poules van 6 teams op het veld neer te zetten, verdeeld over 3 leeftijdsgroepen, te weten de Onder8, de Onder9 en de Onder10. Omdat het toernooi de titel Pannenkoekentoernooi draagt, waren vele ouders en vrijwilligers de dag ervoor nog driftig aan het bakken geweest, wat een enorme hoeveelheid aan pannenkoeken opleverde.

Het toernooi op zich voltrok zich op 4 speelvelden. Bij alle vier de velden was een scheidsrechters koppel actief, zodat het speelschema ongestoord gevolgd kon worden. Gelukkig liet Pluvius het ochtendtoernooi onder een flauw zonnetje plaatsvinden en konden alle wedstrijden gespeeld worden tussen 09.15 en 12.15 uur.

De hele ochtend was het gezellig druk in onze kantine, waar de tosti´s, de koffie en worstenbroodjes niet aan te slepen waren voor het 4-tal kanjers achter de bar. Tussendoor werden ook de spelers en begeleiders van een natje (siroop) en een droogje (pannenkoeken) voorzien. Uiteindelijk kon er om 12.30 uur een eindbalans worden opgemaakt in de 3 verschillende poules. In een drukbezochte prijsuitreiking, waarbij de overkapping en het terras ervoor vol stonden met de deelnemende teams, ouders en andere belangstellenden.

In de Onder8-poule werd de eerste prijs gewonnen door het team van de Voetbalschool Train het Verschil. De Onder9-poule was ook een prooi voor het team van de Voetbalschool. Ter afsluiting werd de prijs van de Onder10-poule uitgereikt aan het team van Melissant Onder10, dat in een echte finale de Voetbalschool versloeg. Alle prijswinnende teams ontvingen een mooie bokaal.

Rest mij tenslotte nog om alle vrijwilligers een heel grote pluim te geven, die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt. Allereerst de barploeg: Irene, Tinus, Jolanda en Sebastiaan. Vervolgens de scheidsrechters: Jordan, Michel, Maurice, Tom, Philip, Robbie, Wessel en Zakaria. Natuurlijk ook de pannenkoeken bakkende ouders en, last but not least, de toernooicommissie: Jacob, Marc en Bart.

Bij de nazit werd er met veel genoegen teruggekeken naar de voorbije toernooi-dag en alvast vooruitgekeken naar het juniorentoernooi op maandag 29 mei.

Met sportieve groet,
Ron van Neck