NOLLESTEE 1 VERSLAAT MELISSANT 35+1 (+WEDSTRIJDFOTO'S)

12 mei 2023 15:00

Melissant 35+1 - Nollestee 1 5 - 6

De veteranen van Melissant hebben op eigen veld de bekerfinalewedstrijd tegen de Nollestee 1 verloren. Woensdagavond was de talentvolle ploeg van de Nollestee nipt met 5-6 te sterk voor de oranjehemden onder leiding van Ad Buijs. Bij de Nollestee 1 was Patrick Ammerlaan (speler 35+) de aanvoerder en hij weet natuurlijk 'de formule' van de Melissant 35+ als geen ander. En daarbij had de Nollestee stiekem spelers van de JO17 en het 1 elftal van MelissantĀ op het opstellingsformulier gezet.....

Melissant 35+ begon daarom afwachtend want de men wilde niet gelijk tegen een vroege achterstand aanlopen...maar de tegengoal kwam toch door uitgerekend aanvoerder Patrick Ammerlaan: 0-1, waardoor Melissant alweer snel achter feiten aanliep. Richard en paal voorkwamen veel erger. Melissant toonde veerkracht en spits Sebas scoorde fraai 1-1. Maar lang kon men niet genieten omdat de Nollestee alweer de 1-2 scoorde, door de benen van keeper Richard. Het spelbeeld ging heen en weer met grote kansen aan beide kanten, en Melissant had moeite met het hoge tempo. Leider Ad was ontevreden over de prestatie van zijn team, maar had gelukkig veel verse wissels. Net voor de rust kon Sebas de stand weer gelijktrekken: 2-2.

Na de rust was Melissant nog niet alert en liep al snel tegen een 2-4 achterstand aan door mooi uitgespeelde aanvallen van de Nollestee. Patrick Stolk deed erna wat terug met de 3-4, maar na weer een snelle counter werd het 3-5. Een eigen goal van de Nollestee hielp Melissant naar 4-5 en Vincent schoot even later de gelijkmaker binnen: 5-5. Melissant kroop door het oog van de naald na een overtreding van Ben op de spits van Nollestee, waarvoor hij 'maar' een gele kaart kreeg. De bijbehorende penalty werd gekeerd door keeper Richard. Dit zou een waarschuwing moeten zijn geweest voor Melissant, maar helaas in de slotfase schoot Nollestee de verdiende 5-6 binnen. Na afloop kon het winnende team van de Nollestee met de beker in de handen juichen.

De wedstrijdbokaal is gesponsord door RK Toptransfer

1DSC_0991a.jpg