HOOFDTRAINER JOHAN NAGTEGAAL AAN HET WOORD!

15 mei 2023 19:00

Nu het voetbal seizoen 2022-2023 van de selectie van v.v. Melissant naar het einde loopt, hierbij een woordje van de hoofdtrainer Johan Nagtegaal (Boei).

Na vorig seizoen helaas gedegradeerd te zijn naar de nieuwe 5e klasse hebben de spelers en staf de rug gerecht en zijn we zeer positief aan het nieuwe seizoen begonnen, en ja, namens de staf hadden we een aantal doelstellingen gesteld, want zonder doelen, geen resultaat.

Doelstelling:
- Meer spelers op de trainingen en op donderdag het 1e en 2e apart trainen = behaald. Gemiddeld 23,2 spelers op een doordeweekse training.
- Aanvulling binnen de staf van een verzorger / verzorgster= behaald  (Judith)
- Zowel 1e als 2e eindigen in het linker rijtje en tot het einde mee doen om de prijzen, tijdens de winterstop is dit voor het 1e bijgesteld naar de top 4. = behaald, het 2e staat keurig 3e en het 1e is 4e geworden en mag mee doen aan de nacompetitie voor promotie naar de 4e klasse.
- Duidelijk en eerlijk naar de spelers toe, =(mijn inziens) behaald
- Beter voetballen met een herkenbaar systeem ( 1-4-4-2 ) = behaald

Dit is echt een zeer goede prestatie van de hechte dorpsclub, waar de spelers en staf echt heel trots op mogen zijn. Zelfs het eerste elftal dacht na de winterstop na 3 overwinningen op rij heel even dat er zelfs een kampioenschap in zat. Maar de laatste serie van de competitie leverde te weinig punten op om daar aanspraak op te mogen maken. Maar zoals een ieder in de stand kan zien hebben we vooral verzuimd om te scoren, er zijn maar 3 teams die minder gescoord hebben als Melissant 1, daartegen staat dan weer wel het lage aantal tegengoals, alleen SCO’63 heeft minder tegengoals dan Melissant. Uiteraard waren er ook wat dieptepunten dit seizoen, waaronder de langdurige gezondheidsproblemen rondom Jeffrey en het overlijden van Bas (broer van selectiespeler Tom)……  Ook hier liet de groep zien dat ze er dan ook voor elkaar zijn!!

Maar voor het seizoen ten einde is, spelen we nog ons welverdiende toetje : DE NA-COMPETITIE
We gaan hier ons optimaal op voorbereiden, we weten dat we geen favoriet zijn, maar we weten ook dat we door onze inzet en energie het iedereen zeer lastig kunnen maken. We zullen op zaterdag 3 juni de 1e ronde spelen, een uitwedstrijd tegen een op dit moment nog niet bekende tegenstander uit 4F.  Bij winst spelen we een finale op zaterdag 10 juni op neutraal terrein. Uiteraard hebben we hierbij alle steun nodig deze wedstrijden, en vragen we u dan ook om ons in de clubkleuren deze wedstrijd op 3 juni aan te komen moedigen.

Johan Nagtegaal,
Hoofdtrainer vv Melissant