VV MELISSANT NEEMT AFSCHEID VAN RON VAN NECK

13 juni 2023 21:15

vv Melissant neemt na dit seizoen (weer ;-) ) afscheid van Ron van Neck. Het bestuur, de jeugdcommissie, de leden en vrijwilligers zijn Ron zeer dankbaar voor alle werkzaamheden die hij als HJO, trainer/coach, vrijwilliger enzovoort in deze 3.5 jaar heeft verricht! Heel veel plezier en succes bij je voetbalvrije periode en wie weet tot ziens :-)

Hieronder een woord van Ron van Neck.

Lieve voetbalvrienden,

Afgelopen zaterdag 10 juni kwam er op 2 verschillende fronten een einde aan een mooie voetbalreis bij vv Melissant:

De eerste mooie voetbalreis was ten einde met het slotakkoord van de finale nacompetitie, waar Melissant 1 zich vorige week overtuigend voor had geplaatst door 4e klasser Vlotbrug in eigen huis te verslaan met 1-3 na verlenging. Dat de finale nacompetitie tegen BZC/Zuiderpark 1 eindigde in een duidelijke nederlaag, mag niet verhullen, dat de selectie van Melissant 1 en 2 een prima seizoen hebben gedraaid. O.l.v. Johan Nagtegaal, Leon Mijnders en Arco v.d. Spaan werden alle vooraf aan het seizoen genoemde doelen behaald: veel betere sfeer en samenhang, meer dan uitstekende trainingsopkomsten, open communicatie en zeker ook belangrijk Melissant-waardig voetbal, waar vele supporters dit seizoen van hebben genoten. Ook het tweede elftal is uiteindelijk na de winterstop uit de spreekwoordelijke as herrezen, door alleen nog te verliezen van kampioen Rockanje thuis en verder ongeslagen bleef in de 2e seizoenshelft. Dit leverde uiteindelijk een 4e plek, 1 punt achter WFB, op in de eindstand, terwijl we bij ingaan van de winterstop 2e van onderen stonden. Ook bij dit elftal was er een veel betere trainingsopkomst, beter veldspel en een goede onderlinge samenhang. Al met al, ondanks de teleurstelling over het mislopen van de promotie voor Melissant 1 hebben we met elkaar als selectie een prachtig seizoen mogen beleven. Mijn dank gaat uit naar alle leden van de technische staf, inclusief verzorging, van Melissant 1 en 2. En ik spreek de hoop uit, dat ook het nieuwe seizoen weer een mooi seizoen zal gaan worden.
FORZA MELISSANT!!

Zoals eerder vermeld, eindigde afgelopen zaterdag ook een 2e mooie voetbalreis, namelijk de reis, die voor mij persoonlijk 3 en een half jaar geleden begon, toen ik in januari 2020 terugkeerde bij vv Melissant en samen met de jeugdcommissie leiding ging geven aan de jeugdopleiding van onze mooie club. Deze jeugdafdeling was helaas een flink stuk ingekrompen, tussen 2015 en 2020. Belangrijkste speerpunt in januari 2020 was dus om de onderbouw van de jeugdafdeling weer opnieuw op poten te zetten, door meer activiteiten naast het voetbal te organiseren en de kinderen van Melissant te bezoeken op hun school en die kinderen zo te enthousiasmeren om bij Melissant te komen voetballen. Ook de coronaperiode was een flinke uitdaging, die we met elkaar het hoofd geboden hebben, waardoor de meeste leden hun plezier in het voetbal behielden en bij Melissant bleven voetballen. Natuurlijk kan een hoofd van de jeugd dat nooit alleen, dus bij deze wil ik alle vrijwilligers bij de jeugd, van JC-lid, barmedewerkers, jeugdscheidsrechters, trainers, leiders tot natuurlijk de ouders van de spelers/speelsters enorm bedanken voor jullie enthousiaste inzet en ondersteuning van mijn werk bij de jeugd van Melissant.

Voor mij breekt nu een (tijdelijke) break aan na ruim 36 jaar van trainerschap bij de jeugd, senioren en coördinator bij de jeugd van verschillende verenigingen op Flakkee en in Rotterdam-Zuid (CVV 1908). Zeker het komend half jaar zal ik zeker voetbal gaan kijken op de zaterdagen, maar er zullen even geen verplichtingen zijn, wat mij op dit moment een opgelucht gevoel geeft. Ik hoop velen van jullie nog weer te zien, bij wedstrijden op Melissant of elders bij andere clubs.

Namens mijn vrouw Gina wil ik tenslotte het bestuur, de jeugdcommissie en de spelersgroep en staf van Melissant 2 en 1, hartelijk bedanken voor de mooie blijken van waardering, welke ik afgelopen zaterdag overhandigd kreeg.

Melissanters, het gaat jullie goed! We’ll meet again!

Ron van Neck

xDSC_0086.JPG