MELISSANT 1 WINT RUIM VAN SMERDIEK 1

13 augustus 2023 12:15

Melissant 1 – Smerdiek 1 5 - 1

Doelpunten, 3x Mark Ritzema, 1x Tom Rosmolen, 1x Rens Vlietland

Melissant 1 is het seizoen begonnen met een ruime overwinning op Smerdiek 1. De basis van de overwinning werd gelegd in de eerste 25 minuten van de wedstrijd.

Vanaf het begin werd er vanuit het middenveld en voorhoede flink druk uitgeoefend op de verdediging van Smerdiek. Na 4 minuten kreeg Rens de eerste kans, maar kon licht gehinderd door de verdediger zijn voet niet goed achter de bal krijgen. Een minuut later was het wel raak. Een fout in de verdediging werd afgestraft door Mark Ritzema. 1-0. Nauwelijks 5 minuten later was het weer Mark die vrij in kon schieten 2-0. Smerdiek kwam nauwelijks in het spel voor en na een vlot lopende aanval over links kon Zaka de bal terugleggen op de inlopende Tom die de bal strak achter de keeper schoot 3-0.  Melissant nam wat gas terug en Smerdiek kwam wat beter in het spel en met een bal binnenkant paal was Smerdiek dichtbij de aansluitingstreffer. Deze kwam na een half uur spelen alsnog, net nadat Tom een afstandsschot tegen de paal zag verdwijnen kwam Smerdiek uit de tegenaanval op 3-1.  Met deze stand werd de rust bereikt.

In de tweede helft werd de vermoeidheid al wat zichtbaar. Melissant kwam er niet goed meer uit en de passing werd slordiger. Smerdiek kreeg een aantal kansen, maar doelman Niels redde prima op een aantal schoten van veraf een reuze kans vanaf de 5 meter. Na wat omzettingen kreeg Melissant de laatste 20 minuten toch weer de overhand wat resulteerde in diverse kansen. Mark maakte met een geplaatste schot zijn 3e van de middag 4-1 en Rens liep een voorzet van Luuk bij de tweede paal binnen 5-1. In de laatste minuut belandde een prachte stift van Rick op de lat, ook in de rebound wist hij niet te scoren waarna scheidsrechter Jacco van Dam een einde maakte aan de wedstrijd.

Volgende week 19-8 komt WFB op bezoek. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling 1e helft
Ralf van Gemert, Robin Kruithof, Tim Vreeker, Daniel Nagtegaal, Mark Vroegindeweij, Jacob van der Spaan, Zakariye Ibrahim Abdiomar, Mark Ritzema, Rens Vlietland, Tom Rosmolen, Rick Veltmeijer

Opstelling 2e helft
Niels Gehring, Robin Kruithof (80 Marc Vroegindeweij), Tim Vreeker, Daniel Nagtegaal, Pieter Zoon, Jacob van der Spaan, Zakariye Ibrahim Abdiomar (75 Rick Veltmeijer), Mark Ritzema, Rens Vlietland, Alex Krouwel, Luuk Veltmeijer