Melissant VE1 wint lastige uitwedstrijd bij RHS VE2

21 april 2018 21:15

Op een zomerse zaterdagmiddag klokslag 12 uur mochten de veteranen weer aan de bak. Dit keer een lastige uitwedstrijd bij RHS VE2, dat eerder deze week nog een punt pakte tegen koploper SHO VE1.

De wedstrijd begon rustig met balbezit over en weer. Echt grote kansen waren in het begin schaars. Naar mate de wedstrijd vorderde kregen beide teams meer kansjes. Melissant VE1 kwam op voorsprong door een afgeslagen bal uit een corner direct naar de zijkant te spelen, waar Patrick Ammerlaan een perfecte voorzet leverde op het hoofd van Leon Mijnders: 0-1. RHS VE2 kreeg erna ook nog een aantal kansen. Zo werd Keeper Richard Edel nog gered door de linkervoet van verdediger DJ Spar vd Hoek, die de bal van de aanvaller uit het lege doel tikte. Net voor rust kon Melissant VE1 de voorsprong verdubbelen. Een prima opgebouwde aanval leidde tot een steekbal naar Leon Mijnders, die vrij naar het doel kon lopen. De meegelopen Ad Buijs kon het tikkie breed simpel intikken: 0-2.

Na de rust had Melissant VE1 het heel lastig tegen een goed rond tikkend RHS VE2. De warmte en de doordeweekse wedstrijd zakte naar de benen, maar Melissant VE1 kon de aanvallen afslaan. In de tegenstoot waren de kansjes echter niet besteed voor de aanvallers. Kwartier voor tijd kwam RHS VE2 terug in de wedstrijd door klutsbal vanaf 10 meter: 1-2. Melissant VE1 kon gelukkig net voor de tijd de voorsprong weer vergroten uit een counter, waarbij Leon Mijnders weer het eindstation was: 1-3. Dit was tevens de eindstand.

Volgende week 28 april komt WFB VE1 op bezoek!