Melissant 1 thuis langs Rockanje 1

Melissant 1 - Rockanje 1 2 - 1
Met Pupil van de Week: Jill Heijboer
Wedstrijdbalsponsor: Landbouwbedrijf De Wit

Onder natte omstandigheden maar op een goed bespeelbaar grasveld trad Melissant voor de eerste competitiewedstrijd op eigen complex aan tegen het uit de 3e klasse gedegradeerde Rockanje.

Nadat beide ploegen wat speldenprikken hadden uitgedeeld was het Nino Wielaard die op aangeven van Pieter Both in de 32e minuut de score opende: 1-0. In deze fase was Melissant een aantal malen dichtbij de 2-0 maar de Rockanje doelman wist de schade voor zijn ploeg te beperken.

Uit een corner in de 52e minuut kwam Rockanje 1 op gelijke hoogte: 1-1. Keeper Wesley de Jongh voorkwam met een knappe redding de 1-2 en aan de andere kant waren Rens Vlietland en Pieter Both dichtbij een Melissantse treffer. De thuisploeg bleef met man en macht jagen op meer maar het leek erop dat de ploeg van Petry Hoofdman genoegen moest nemen met een puntendeling. Toch was het in de ultieme slotfase van het duel alsnog de thuisploeg die de 3 punten voor zich opeiste; Tim Vreeker werkte in de 95e minuut uit een corner de bal binnen (2-1) en bracht de toeschouwers in extase.

Scheidsrechter Zuidwijk plakte er nog eens 5 spannende minuten aan vast maar in gevaar is de voorsprong niet meer geweest. Puike teamprestatie van Melissant 1 !!