Melissant VE1 ruim langs FC IJsselmonde VE2

7 oktober 2018 11:45

De veteranen hebben de eerste overwinning van het seizoen behaald. Op het sportcomplex in IJsselmonde te Rotterdam werd het 1-4 voor de oranjehemden.

De eerste helft was Melissant VE1 heer en meester en combineerde er heerlijk op los. Met name langs de zijkanten konden Martijn en Patrick met hartenlust opstomen. Uit 1 van de voorzetten kon aanvoerder Ad de bal in de verre hoek prikken: 0-1. IJsselmonde VE2 kon 1 keer gevaarlijk worden, maar keeper Richard was alert en stopte de inzet. Hierna kwam er kans op kans voor Melissant VE1, met name voor de mee opgekomen middenvelder Eelco, maar het vizier stond zeker 4x niet op scherp. Even later gaf broer Vincent wel het goede voorbeeld door op prima aangeven van Conrad de bal in het doel te schieten: 0-2.

Na de rust ging het tempo omlaag en probeerde Melissant VE1 te combineren door het centrum van IJsselmondse verdediging. De verdediging van IJsselmonde VE2 gaf echter weinig ruimte meer weg, waardoor het spelbeeld wat rommeliger werd. Uit 1 van de counter kwam IJsselmonde VE2 zelfs terug in de wedstrijd. Een aanval over links werd laag voorgezet en de spits jaagde de bal in de rechterkruising: 1-2. Melissant VE1 bleef hierna op zoek gaan naar meer goals, maar IJsselmonde verdedigde met veel mensen rond het 16 meter gebied. Uiteindelijk kon via voorzetten vanaf de zijkant de voorsprong vergroot worden. Kopballen van Leo en Ad troffen doel, beide op aangeven van Arjan de Wit: 1-4

Volgende week zaterdag is Melissant VE1 vrij en zaterdag 20 oktober komt Woubrugge VE2 op bezoek voor de inhaal bekerwedstrijd.