Melissant VE1 wint ruim van Woubrugge VE2

20 oktober 2018 21:15

Melissant VE1 wint ruim van Woubrugge VE2
(Bron: Floep)

Vandaag hadden we een bekerwedstrijd in te halen tegen Woubrugge VE2 thuis, ondanks de verzakers wegens vakantie waren er toch 14 spelers waarvan er 8 fit waren, “een bijzonder feit” gezien dat we normaal 4 fitte helden hebben op 21 man. Omdat de tegenstander een aanzienelijke afstand moest overbruggen waren wij blij verheugd dat de tegenstander op kwam draven. Ondanks de verwachting dat we een pittige tegenstander zouden treffen begonnen we voortvarend en de bal ging goed rond, na een aantal kansen vlot na elkaar was het Leon Mijnders die de score opende. Er dient wel gemeld te worden dat Leon vorig seizoen nog vanaf de doellijn miste en hij dit seizoen elke gespeelde wedstrijd nog gescoord heeft. Daarna bleven we aanvallen maar moest het 2e doelpunt komen van een voorzet vanaf de zijkant die in 1 keer in het doel verdween (geheel bewust natuurlijk). Daarna gingen wij zoals vaker te ver naar voren voetballen en gaven knullig een doelpunt weg 2-1. Hierna gingen wij weer op de aanval waarbij Martijn tijdens een flitsende aanval werd geblokt, penalty!!, deze werd door Patje strak ingeschoten. En wederom gingen we weer met teveel mensen vooruit spelen waardoor het prijsschieten was op Richard, die pas na de 3e poging moest buigen. Gelukkig pakten wij de draad weer op waarop Toon vanaf 18 mtr na een poging met rechts uiteindelijk met links prachting binnen schoot. Nog voor de rust was het wederom Leo die scoorde en bepaalde de ruststand op 6-2 door een geplaatste voorzet van Patje met een weergaloze kopbal binnen te koppen (geruchten gaan dag de tegenstander de noppen van Leo in zijn rug heeft staan, wat hij overigens onkend, maar in de 2e helft ging hij onder een bal van 1,5mtr door).

Gezien het feit dat de wedstrijd al gespeeld was werd het in de 2e helft zeer lastig om het publiek te vermaken. Door te blijven voetballen maakte Ad en Leo er nog 8-2 van. Na de wedstrijd bleek wederom welke versnapering werd gewaardeerd en welke werd gebruikt waarvoor het dient.

Volgende week gaat Melissant VE1 voor de competitie op bezoek bij Rozenburg VE2