Melissant 2 thuis laat langs NTVV 3

28 oktober 2018 19:45

Melissant 2 - NTVV 3 2 - 1
Wedstrijdbalsponsor: De Wit Mechanisatie

Op een regenachtige zaterdagmiddag heeft Melissant 2 een zwaarbevochten 2-1 overwinning behaald op NTVV 3 en blijft hierdoor nog ongeslagen in de 8e klasse 03. Met deze winst houdt het ook aansluiting met de top 3 van deze competitie.

De wedstrijd ging in de 1e helft redelijk gelijk op. Beide teams zochten vaak de aanval maar er lukte uiteindelijk niet erg veel en er werd dan nog niet gescoord tot aan de rust. De grootste kansen waren wel voor Melissant 2, maar de prima voorzetten waren niet besteed voor o.a. Hamza, Leon en Marc. Later was Hamza weer dicht bij de openingsgoal maar 1 op 1 met de keeper werd zijn schot gekeerd. NTVV 3 kon daar weinig tegenover zetten voor het doel van Roy, al spatte de bal uit een afstandsschot vlak voor rust nog wel via onderkant lat terug het veld in. Ruststand 0-0.

In de 2de helft een vergelijkbaar spelbeeld. Halverwege de 2e helft kwam NTVV 3 op voorsprong. Een afstandsschot vanaf 20 meter was keeper Roy, die er nog wel een mooie showduik op losliet, te machtig: 0-1. Melissant 2 zocht hierna met man en macht naar de gelijkmaker maar wederom waren Hamza en Leon niet scherp genoeg voor het doel van NTVV 3. Bij een aanval over links legde Arnold de bal panklaar neer op de 11 meter voor Leon, echter zijn schot werd tot corner verwerkt door de keeper. Melissant 2 bleef aanvallen en kon in de slotfase toch nog 2x juichen door 2 benutte penalty's. Eerst werd een handsbal bestraft en Luc trof vervolgens het doel vanaf 11 meter. In de allerlaatste minuut werd Abdirahman binnen het 16 metergebied onderuit geschoffeld en Arjan schoot uit de gegeven penalty binnen. Deze voorsprong werd vervolgens naar het eindsignaal gesleept.

Volgende week zaterdag gaat Melissant 2 op bezoek bij De Jonge Spartaan 4, de huidige nummer 2 in de tussenstand.