Melissant VE1 ruim langs Goudswaardse Boys VE1

3 november 2018 21:30

De veteranen van Melissant hebben thuis een ruime 5-0 overwinning behaald op het lastig te bespelen Goudswaardse Boys VE1. Vorig seizoen werd er bv nog 2x gelijk tegen gespeeld.

De wedstrijd ging in het begin gelijk op met balbezit voor beide partijen. Echt tot grote kansen kwam het nog niet. Na 20 minuten barstte het los met een afstandsschot van Vincent spatte uiteen op de kruising. De rebound van Ad was in buitenspel positie. Even later was het weer Ad met een grote kans, maar wederom in buitenspel positie, de gemiste kans werd gemaskeerd met een fake-blessure, dus gelijk Ad maar moeten wisselen. Na een half uur spelen was het dan eindelijk wel raak. Vincent werd centraal diep gestuurd en schoot de bal hard in de korte hoek binnen: 1-0. Een 5 minuten later was het Leon, op prachtig aangeven van Vincent, die 1 op 1 met de keeper laag binnenschoot: 2-0. Hierna kwamen er kansen voor Goudswaardse Boys VE1, maar keeper Richard hield de ‘nul’. Bij 1 van de doelpogingen moest Richard volledig gestrekt naar de hoek, na een hard schot vanaf 11 meter, maar de bal werd netjes naar de buitenkant getikt. Ruststand: 2-0.

Melissant VE1 kwam heel goed uit de rust. Een voorzet Patrick werd door Leo onberispelijk binnengekopt: 3-0. Hiermee was het verzet van Goudswaardse Boys VE1 gelijk gebroken en Melissant VE1 kon de wedstrijd makkelijk uitvoetballen. Wederom uit een voorzet van Patrick kon Leo weer scoren, dit keer met de voet: 4-0. Op het middenveld was in de 2e helft Toni die het spel het ‘walking football’ karakter gaf...en dan vooral statisch (geeft toe..dat is ook een gave)..maar dat was wel te begrijpen want hij heeft de 1e helft alles al gegeven...op de reservebank...

Omdat Melissant VE1 wat gas terugnam, probeerde Goudswaardse Boys VE1 wat terug te doen. Hierbij kreeg men bijna hulp van de Melissantse verdediging bij een communicatiestoornis tussen Remko en Richard, echter de bal rolde tergend langzaam voorlangs het doel, en DJ ruimde hierna nog ff heeeeel rustig weg. Verder stond de Melissantse verdediging als een huis. Een soortgelijke situatie gebeurde ook aan de andere kant van het veld, maar Leon schoot het kadootje wel binnen: 5-0. De resterende minuten waren een formaliteit. Leo werd nog wel ff netjes uitgekapt door de keeper en was hierna gelijk niet meer scherp voor de goal door 3 grote kansen te missen. Aan de eindstand veranderde niks meer: 5-0 en werd er aan de 3e helft begonnen.??

Volgende week zaterdag komt NSVV VE2 op bezoek.