Melissant VE1 wint nipt van NSVV VE1

16 december 2018 14:00

De veteranen van Melissant hebben op een ijskoude zaterdagmiddag 3 punten overgehouden aan de confrontatie met NSVV VE1. Voorafgaande aan de wedstrijd werden de presentatie-trainingspakken uitgedeeld en sponsoren hiervoor bedankt en die pakken waren hard nodig met deze kou. Maar later hier meer nieuwsgeving over.

De beide teams staan dicht bij elkaar op de ranglijst en dat was ook te zien in het spelbeeld. De wedstrijd ging gelijk op. De eerste kans was voor spits van NSVV VE1, maar zijn inzet eindigde in de handen van Richard. Melissant VE1 had hierna een licht veldoverwicht, maar NSVV VE1 kon in de counter ook zeker voor gevaar zorgen, maar gescoord werd er nog niet. De grootste kans was voor Jan, na een steekbal van Eelco, echter de bal ging net over het doel. Een schot van Gerben vanaf zeker 25 meter zeilde net langs de kruising naast. En ook een kopbal van Leon ging naar diezelfde kruising, alleen dit keer was de keeper hier alert. Toch werd er nog gescoord in de 1e helft. Vinnie werd diep gestuurd en bij het uithalen werd hij uit balans gebracht met een penalty als logisch gevolg. Leon Mijnders schoot deze feilloos binnen: 1-0.

In de rust konden de oudjes even opwarmen, maar moesten er toch nog een helftje aan geloven. Melissant VE1 kwam goed uit de kleedkamer met een aantal kansen. Eerste kans was voor Ad, maar de bal ging over de ballenvanger heen. Even later kwam er een schietkans voor Vinnie, en zijn poging was iets beter dan die van Ad, maar zijn inzet met links eindigde nu in de ballenvanger...
Na 15 minuten in de 2e helft kwam NSVV VE1 op gelijke hoogte door een kadootje in de verdediging, waar er ff over de bal heen werd gemaaid. De spits schoot vervolgens tegendraads binnen: 1-1. Het spelbeeld bleef hetzelfde met kansjes over en weer, maar naarmate het einde naderde kreeg Melissant meer de overhand. Een kopbal van Leo werd gered door de keeper. Ook een schot van diezelfde Leo trof wel doel maar het zijnet. Even later was het wel raak na combinatie van Eelco-Vinnie-Leo, waarbij de voorzet van Leo door de verdediger van NSVV VE1 in eigen doel werd verwerkt: 2-1. Hierna ging NSVV VE1 op zoek naar de gelijkmaker maar keeper Richard kon met puike reddingen zijn doel verder schoon houden. In de tegenstoot waren de grootste kansen voor Melissant VE1. Zo kon Eelco nog drie keer vrij binnenkoppen, maar faalde in alle 3 de gevallen... de 2-1 voorsprong kwam niet meer in gevaar en werd de eindstand.

Met deze winst gaat Melissant VE1 op een 3e plaats de winterstop in, achter DVV09 VE1 en WFB VE1. Zaterdag 19 januari 2019 gaat Melissant VE1 op bezoek bij Rozenburg VE2.