Melissant JO9 Champions League toernooi verslag + foto's

23 december 2018 13:30

Zaterdag 22 december was de Champions League voor Melissant JO9 in de Staver. Helaas zonder Jill die ziek thuis bleef. In de poule ingedeeld bij NTVV/Herkingen, OFB en DJS. Vooraf wisten we dat het lastig zou worden want DJS kennen we van de knock-out fase in de beker waar wij aan het kortste eind trokken en OFB hebben we twee keer in de competitie gehad waarvan thuis gewonnen en uit dik verloren.

De eerste wedstrijd was tegen NTVV/Herkingen waarbij we een bekend gezicht tegenover ons hadden, namelijk oud ploeggenoot Liam. Deze wedstrijd waren we heer en meester en hebben we winnend afgesloten met 1-0 waarbij we een aantal goede kansen kregen op meer.

Ook de tweede wedstrijd met 1-0 gewonnen waarbij we iets meer tegenstand kregen van OFB maar heel weinig weg hebben gegeven door goed verdedigingswerk.

Vooraf dachten we dat DJS de moeilijkste poulewedstrijd zou worden maar niets bleek minder waar. Een puike partij waarbij we een 3-0 overwinning pakte (volgens mij was het 4-0😀) Op naar de finale!

De leiders hadden natuurlijk met een schuin oog naar de wedstrijden in de andere poule gekeken en daar viel op dat er twee wel hele goede ploegen tussen zaten namelijk DVV en Flakkee. Vooral DVV maakte indruk op de leiders en dat was dus ook de tegenstander in de finale. Vooraf een tactisch praatje in de kleedkamer om de dames en heren goed voor te bereiden. Proberen met 3 te verdedigen en op de counter te scoren. Indien we niet de kansen zouden krijgen afgesproken om de nul te houden en via penalties de grote beker binnen te halen. De eerste 6 minuten ging alles nog volgens plan maar na de 1-0 bleek DVV toch een maatje te groot en gingen zij er als een trein overheen, en werd er na 4-0 afgefloten en dan is DVV toch wel meer dan terecht de winnaar.

Na de finale de prijsuitreiking en een verdient patatje met snack.
Jürgen, Zoë, Stan, Stefan, Lars, Milan, Noah en Jelle, de leiders hebben vandaag genoten van jullie prestatie en zijn super trots!!

Wij wensen iedereen prettige dagen en een gezond 2019!
Tot na de winterstop!

Klik hier voor de zaalvoetbaltoernooi foto's van o.a. MKSportfotografie.