Melissant JO15 winnaar van JO15 Champions League 2018

28 december 2018 20:00

Donderdag 27 december 2018, een datum die de JO15 spelers van vv Melissant niet snel zullen vergeten. Vooraf werd Melissant door menigeen niet veel kansen toegedicht; Melissant zou toch zo maar niet dit toernooi kunnen winnen? Wie dat had gedacht, bleek later buiten de waard te hebben gerekend. Melissant JO15 mag zich namelijk een jaar lang de winnaar van de Champions League noemen.

Met alle beschikbare spelers (10) afgereisd naar de Staver waar in de eerste wedstrijd werd afgerekend met buurman Stellendam (2-1 winst). In de tweede wedstrijd wachtte de andere buurman, een van de favorieten voor de toernooiwinst, het sterke DVV’09. Het werd een prachtige wedstrijd waarin Melissant op een comfortabele 3-1 voorsprong kwam. In de slotseconde kwam DVV’09 nog middels een vrije trap op 3-2 maar de punten waren binnen. Omdat in de eindklassering het onderling resultaat leidend was, plaatste Melissant zich als nummer 1 van de poule hierdoor al vroeg voor de finale. Vanaf dat moment werd het vizier dan ook gericht op die finale, de laatste poulewedstrijd die er niet meer toe deed werd verloren van Herkingen/NTVV met 1-0.

Klaar voor de finale tegen De Jonge Spartaan dat alle poulewedstrijden had gewonnen. Het strijdplan was duidelijk alleen moest het nu nog uitgevoerd worden. De finalisten kwamen op, de Champions League hymne schalde uit de speakers en de spelers werden voorgesteld aan het publiek. Wat volgde was een hele spannende finale. Al na een minuut schoot De Jonge Spartaan de bal op de paal en twee minuten later deed Melissant dit aan de andere kant. Niet veel later was het wel raak na een fraaie aanval van Melissant: 1-0. Kansen op 2-0 kreeg Melissant genoeg maar het vaardige de Jonge Spartaan kwam via een knappe goal op gelijke hoogte. Melissant rechtte de rug en al snel stond de 2-1 op het bord. Wat volgde waren vier hele spannende minuten waarin met man en macht de voorsprong werd verdedigd.

Een ontlading volgde toen het laatste fluitsignaal door de Staver klonk; Melissant JO15 winnaar van de Champions League 2018. Een prestatie waar we trots op mogen zijn! Proficiat mannen!