Melissant JO17 valt net buiten podium bij de Champions League 2018

31 december 2018 14:00

Nadat Melissant JO17 een week lang bij de andere elftallen hadden kunnen zien hoe het moet, waren ze dan zelf ook eindelijk aan de beurt. Met 8 spelers, een trainer en de harde kern reisde de JO17 af naar het sportcomplex in Sommelsdijk.

Het was nog maar de vraag of de spelers al wakker waren tijdens de 1e wedstrijd om 9:18 uur tegen DGBC, want het team heeft nog wel eens de tijd nodig om op gang te komen...

De 1e wedstrijd eindigde onbeslist in 0-0, waarin Melissant JO17 was de bovenliggende partij was met een paar goede schoten op doel, maar de keeper van DBGC JO17 hielp zijn ploeg aan een punt.

De 2e wedstrijd was tegen Stellendam JO17 en dit werd gezien als de lastigste tegenstander uit de poule omdat hiervan al in de competitie verloren werd. Melissant JO17 begon goed met een mooie aanval waarop de 1-0 volgde. Het werd nog mooier toen een speler van Stellendam JO17 op het strafbankje moest gaan zitten na een gele kaart.  Echter kon de overtalsituatie niet omgezet worden in een ruimere voorsprong. Melissant JO17 zette toen wel veel druk op de tegenstander, maar Stellendam JO17 kon uit een counter de 1-1 scoren...dit was ook de eindstand.

Na veel rekenwerk was de conclusie dat de laatste wedstrijd van OFB JO17 gewonnen moest worden om 2e te worden in de poule.  De jonge ploeg van OFB JO17 werd met 2-0 verslagen.

Hierna volgde de kruisfinales tegen de nummer 2 van de andere poule: DJS JO17.
Melissant JO17 begon goed maar na een counter van DJS JO17 kwam deze een 0-1 voorsprong. Melissant O17 kwam sterk terug met een paar grote kansen maar wist dit niet om te zetten in doelpunten. Zo eindigde Melissant JO17 net buiten het podium, maar wel op een knappe 4e plaats.