WFB VE1 maatje te groot voor Melissant VE1

3 februari 2019 12:15

Vandaag mochten, of beter gezegd moesten we aantreden tegen de koploper WFB VE1, in het hol van de leeuw en in een natte koude omgeving wat niet goed is in combinatie met onze ‘dikke olie’. Eerder dit seizoen werd er thuis nog een puntje afgesnoept (2-2), maar afgelopen zaterdag was dit niet aan de orde...het werd ‘maar’ 4-1.

Toch begonnen we fanatiek aan de wedstrijd maar al snel bleek dat WFB VE1 in de winterstop doorgetraind had. Ondanks het overwicht van WFB VE1 bleven we overeind totdat Eelco door een overtreding werd gestuit en de scheids door liet spelen, dit bracht de 1-0 score op het bord. Geheel uit het niets werd het door een prachtige steek pass van Vincent naar Rob die keurig de keeper uitspeelde en de 1-1 op het scorebord zette. WFB VE1 behield het veldoverwicht en de grote overmaat aan kansen. Toch kreeg Melissant VE1 ook kansen op de voorsprong door Eelco (kopbal op de paal) en Leo (schot van dichtbij over het doel). Echter gescoord werd er niet meer en stond er een 1-1 ruststand op het scorebord.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld maar de verdediging van Melissant VE1 stond goed en de WFB VE1 aanvallen strandde rond de 16. Helaas kreeg Eelco een oog-migraine aanval en moest uiteindelijk gewisseld worden (Nogmaals bedankt voor de medische ondersteuning!!) Tijdens dit voorval werd er verwacht dat de scheids de wedstrijd stil zou leggen, echter op dat moment werd er net op doel geschoten en viel via de lat en paal binnen: 2-1. Hierna probeerden wij eruit te komen maar dit wilde niet echt lukken. Uiteindelijk liep WFB VE1 verdiend uit naar 4-1 eindstand.

Volgende week zaterdag speelt Melissant VE1 thuis tegen Binnenmaas VE1.