Melissant VE1 gemakkelijk langs Brielle VE1

6 april 2019 20:00

Melissant VE1 - Brielle VE1 5 - 0

De veteranen van Melissant hebben op eigen veld een ruime overwinning behaald op Brielle VE1. Onder leiding van aanvoerder Ad Buijs was Melissant VE1 het ook aan de stand verplicht de punten thuis te houden.

Op een ietwat hobbelig veld 1 (...zonde want dit kwam het voetbal niet ten goede...), was het Melissant VE1 dat gelijk de aanval zocht en het was dan ook al snel raak. Een afstandsschot van Leon Mijnders trof in de verre hoek doel: 1-0. Hierna kabbelde de wedstrijd voort, Melissant VE1 viel aan, Brielle VE1 hield tegen en kwam er af en toe nog snel uit, maar tot echte grote kansen kwam het niet. Vlak voor rust was het Leo Ritzema die met links vernietigend uithaalde en de 2-0 binnenschoot.

Vlak na de thee schoot good-old Ad Buijs de 3-0 binnen na een voorzet van Martijn Kers en zette hiermee de wedstrijd gelijk op slot. Het spelbeeld bleef ook hetzelfde en Melissant VE1 bleef zoeken naar meer goals. Een een-tweetje tussen Patrick Stolk en Leo Ritzema resulteerde in een prachtige goal van eerstgenoemde: 4-0. Leo Ritzema maakte nog de 5-0 na een mislukte voorzet waar de keeper overheen dook. Het tikje van 'goaltjesdief' Ad Buijs was net nadat de bal de doellijn al had gepasseerd...

De wedstrijd van volgende week is uitgesteld ivm het 'trainingskamp'. Donderdag 18 april speelt Melissant VE1 uit tegen directe concurrent DVV'09 VE1.