Melissant VE1 pakt koppositie na winst op Goudswaardse Boys VE1

11 mei 2019 20:30

De veteranen van Melissant hebben met de 0-4 winst op Goudswaardse Boys VE1 de koppositie overgenomen van WFB VE1, dat nog wel 1 wedstrijd meer tegoed heeft (en 1 verliespunt minder).
Op een prima bespeelbare grasmat nam het team onder leiding van aanvoerder Ad Buijs grotendeels het initiatief in de wedstrijd.

In het begin ging het niet gemakkelijk tegen de stugge en fysiek verdedigende Goudswaardse Boys VE1. Met enkele afstandsschoten probeerde Melissant VE1 gevaarlijk te worden, maar gescoord werd er niet. Ook Goudswaardse Boys VE1 kon hier niet meer dan afstandsschoten tegenover zetten. Nog voor de rust kwam Melissant VE1 eindelijk op voorsprong, spits Ad Buijs kopte een voorzet van Leon Mijnders knap binnen: 0-1.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Een schot van Leon Mijnders werd nog over de lat getikt door de keeper, maar even later bij het geplaatste schot vanaf 16m van Toni was er geen houden aan: 0-2. Hierna kwam de grootste kans voor Goudswaardse Boys VE1 maar de inzet ging over het doel van keeper Richard, die zijn doel verder ook schoon hield. Tegen het einde van de wedstrijd werd er meer gebruik gemaakt van de snelheid over de flanken, met name Martijn Kers spurtte er wat los op de rechterkant. Eerst bracht hij Leo Ritzema instelling: 0-3. En 5 minuten later legde hij de bal panklaar voor Leon Mijnders: 0-4. Even later kon de 'assist-hattrick' voltooid worden, maar op aangeven van wederom Martijn schoot Jan vd Boogert de bal op de keeper. Dit was tevens het laatste wapenfeit en kan Melissant VE1 even genieten van de koppositie in de 3e klasse.

Volgende week zaterdag komt FC IJsselmonde VE2 op bezoek.