Melissant VE1 blijft meedoen om kampioenschap na winst op De Jonge Spartaan VE1

26 mei 2019 10:00

De veteranen van Melissant hebben een belangrijke 4-1 thuisoverwinning behaald op De Jonge Spartaan VE1. Op de prachtige grasmat van het 2e veld, waar de regen van die ochtend ondertussen al verdampt was, ging de ploeg onder leiding van aanvoerder Ad Buis op zoek naar de broodnodige punten in strijd om het kampioenschap.

De wedstrijd ging gelijk op waarbij De Jonge Spartaan VE1 de bal wel wat makkelijker in de ploeg hield. Toch was het Melissant VE1 dat op voorsprong kwam, een afstandsschot van Patrick Stolk die door tussenkomen van Vinnie een andere route naar het doel kreeg, waardoor de keeper kansloos bleef: 1-0. Even later was het weer een schot van Patrick Stolk, maar nu kon de keeper in de korte hoek redding brengen. Na een half uur viel de 2-0, een afstandsschot van Toni werd van richting veranderd en viel gelukkig in de goal: 2-0. Nog voor de rust deed De Jonge Spartaan VE1 wel wat terug, een schot vanaf de 16 meter vloog prachtig in de kruising: 2-1.

Na de rust ging Melissant VE1 op zoek naar meer goals om de voorsprong over de streep te trekken. En dat kreeg hiervoor ook meer ruimte omdat De Jonge Spartaan VE1 daar hetzelfde over dacht. Na 15 minuten in de 2e helft zorgde Leon Mijnders voor de 3-1 met een schot dat binnenkant paal in het doel vloog. Het spel golfde weer heen en weer in combinatie met benauwde weersomstandigheden zoog dit de energie uit de spelers. Keeper Richard moest nog een paar keer handelend optreden om meer tegengoals te voorkomen. Melissant VE1 zette de wedstrijd op slot door uiteindelijk de 1-4 te maken. Leo Ritzema werd 1 op 1 met de keeper gezet door een steekpass van Eelco, en hij faalde niet. Beide ploegen gingen nog op zoek naar goals, maar gescoord werd er niet meer. Omdat WFB VE1 ook heeft gewonnen, blijft Melissant VE1 één verliespunt meer houden. Een ander noemenswaardigheid is dat Leonard van Bruinisse zijn rentree maakte.

Zaterdag 08 juni gaat Melissant VE1 voor de laatste competitiewedstrijd op bezoek bij NSVV VE1. WFB VE1 speelt nog 2 wedstrijden waarvan de laatste op 15 juni tegen NSVV VE1.