Melissant VE1 eindigt op 2e na verlies bij NSVV VE1

9 juni 2019 18:15

De laatste wedstrijd van het seizoen, bij winst moest de wedstrijd van volgende week tussen wederom NSVV VE1 en WFB VE1 uitmaken wie er kampioen zou worden, wij of WFB

We vertrokken vol vertrouwen maar met gezonde spanning naar NSVV, vertrektijd 14.30 uur maar Ad stond 14.15 uur al te springen en was des duivels omdat er 1 persoon te laat was, die overigens 14.25 uur aanwezig was.

We begonnen goed aan de wedstrijd en binnen 10 minuten hadden we al 3 maal moeten scoren, helaas was de keeper niet te passeren, we gingen nog meer aandringen maar kwamen 1-0 achter door een counter van NSVV. Wij bleven aanzetten maar het lukte niet om de keeper te passeren, vanaf 5 mtr, vanaf 16 meter, proberen de bal over de lijn te lopen, de keeper van NSVV was niet te passeren en als het al lukte was het de paal die in de weg stond. Uiteindelijk lukte het om de bal vanaf de achterlijn langs de keeper te krijgen waardoor een alerte Ad de bal binnen kon tikken, 1-1. Dit werd uiteindelijk de ruststand waar we eigenlijk 1-4 voor hadden moeten staan.

De 2e helft begonnen we weer goed en gingen steeds meer aandringen,
dit leverde ook de 1-2 op, na goed terugleggen van Leo, kon Leon verwoestend uithalen  (bal hobbelde langzaam het doel in) en er leek geen vuiltje aan de lucht, lekker de bal rond laten gaan en uitspelen, maar nee, wederom gingen we steeds verder vooruit spelen en wederom liepen we tegen een counter aan, er ging een overtreding aan vooraf maar deze werd niet afgefloten en het was weer gelijk 2-2. Daarna wilden we te graag en stopten met voetballen, er kwamen amper kansen meer, doordat we steeds meer vooruit gingen lopen liepen we tegen de 3e counter aan en was de stand ineens 3-2. Na wat verplichte omzettingen creeerde we weer wat kansen maar ook nu lukte het niet om deze te verzilveren. Eindstand 3-2 en de strijd om het kampioenschap was voorbij.

Geen kampioen maar wel een mooie 2e plaats. We mogen trots zijn op wat we wederom bereikt hebben en hebben laten zien dat we nog steeds groeien, niet alleen in gewicht maar ook als team. Fanatiek in de wedstrijd maar altijd een geslaagde 3e helft, dit soms tot frustratie van onze Penningmeester. Rob heeft aangegeven te stoppen, maar blijft gelukkig beschikbaar indien nodig, Rob bedankt.
Op naar een nieuw seizoen waar we hopelijk weer mee kunnen strijden om het kampioenschap.