Verzwaarde afkoopmaatregel bardiensten seizoen 2019/2020

7 juli 2019 15:00

Melissant, 1 juli 2019

v.v. Melissant is een kleine vereniging die vooral dankzij de vele vrijwilligers die we hebben kan rondkomen. De kantine is het hart van onze vereniging. Daarom vragen wij nu alle leden om hun medewerking.

De kantinediensten op de zaterdagen zijn gescheiden in een vroege ochtenddienst
van 08.15 uur tot 10.45 uur en een late ochtenddienst van 10.45 uur tot 13.15 uur.
De vroege dienst wordt in hoofdzaak gedraaid door de oudere jongeren onder leiding van een vaste barmedewerkster en de late dienst door de ouders van de jeugdleden samen met dezelfde vrijwilligster. Voorgaande jaren kwamen een aantal mensen gewoon niet opdagen of kochten hun bardiensten af. Dit omdat het niet veel kostte.

Wij als bestuur hebben gemeend om het afkopen van de bardiensten duurder te moeten maken zodat men niet zo snel afkoopt en niet alles op dezelfde mensen afgeschoven wordt. Iedereen kan wel 2 ½ uur per seizoen vrijmaken.

De jongeren geboren tussen 01-01-2001 en 31-12-2004 draaien zelf hun vroege diensten. Afkoop van hun dienst vooraf aan te geven kost € 25,00 , ook bij niet op komen dagen zal er gefactureerd worden door Club Collect.
Van de leden die geboren zijn na 1-1-2005 vragen wij de ouders om hun medewerking.
Afkopen van bardiensten door ouders gaat € 50,00 per kind kosten.
Er zijn ouders met meerdere kinderen op de vereniging. Daarvan heeft het bestuur gezegd dat voor het 2e kind de afkoop slechts € 25,00 gaat kosten.

Wij begrijpen dat het geen leuke maatregelen zijn maar wij kunnen alleen op deze manier de kantine open houden.

Ook voor de middagdiensten komen we regelmatig vrijwilligers tekort. Ook de seniorenteams zullen hun steentje moeten gaan bijdragen op de dagen dat ze thuis spelen. Er zal iedere zaterdag een team verantwoordelijk worden gesteld om een 2- tal spelers mee te laten draaien met de vaste kantinemedewerkers.

Laten we er samen voor zorgen dat het dankzij een ieders medewerking weer een mooi seizoen kan worden.

HET BESTUUR V.V. MELISSANT