Melissant 2 speelt gelijk tegen De Jonge Spartaan 3

26 augustus 2019 16:00

Na een aantal trainingen stond vandaag de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe Melissant 2 op het programma. Melissant 2 zal dit seizoen voornamelijk bestaan uit jonge spelers die dit seizoen voor het eerst senioren voetbal gaan spelen aangevuld met wat ervaren spelers verwachten wij een juiste mix te hebben om er sportief een leuk seizoen van te maken. Melissant 2 zal dit seizoen onder leiding staan van Adriaan Visbeen en Jan Kees Mijnders.

Op een zonovergoten sportcomplex werd er om 14:30 uur afgetrapt tegen De Jong Spartaan 3. De eerste paar minuten waren wat rommelig en moest iedereen even wennen aan de nieuwe samenstelling op het veld. Daardoor ging het spel op en neer en waren er aan beide kanten kansen te noteren. Daarna is het de thuisploeg die via een goed lopende aanval over rechts op 1-0 (Daniel Nagtegaal) komt. Ook de bezoekers nog een aantal goede kansen via met name de snelle buitenspelers, maar de keeper van Melissant (Niels Ghering) zorgt met een aantal goede reddingen er voor dat zijn doel schoon blijft. Kort voor de rust is er opnieuw een goede aanval over rechts, Stefan Breederveld wordt in het zestienmetergebied onderuit gehaald en de scheidsrechter besluit om de bal op de stip te leggen. Ahmed Abdiomar schiet de bal binnen en maakt er 2-0 van.

Door met name de warmte waren er de tweede helft aan beide kanten een aantal wissels. De tweede helft zijn het de bezoekers die het betere van het spel hebben. Dit resulteert uiteindelijk ook in de aansluitingstreffer (2-1)  Tijdens de drinkpauze worden er een aantal positie wisselingen doorgevoerd bij Melissant 2 en daardoor herpakt de ploeg zich prima en resulteert dit nog in een aantal kansen voor Melissant maar uiteindelijk is het De Jonge Spartaan dat nog de 2-2 weet te scoren. Daarna is bij allebei de ploegen de energie op en fluit de scheidsrechter voor het einde. Melissant 2 kan terugkijken, zeker gezien de omstandigheden, op een geslaagde eerste oefenwedstrijd.

Volgende week zaterdag staat de volgende oefenwedstrijd op het programma en dat is om 12:00 uur thuis tegen Piershil 2.