Melissant 2 wint oefenwedstrijd van Piershil 2

2 september 2019 21:00

Afgelopen zaterdag stond de tweede oefenwedstrijd van Melissant 2 op het programma, ditmaal was Piershil 2 de tegenstander. Door vele afwezigen werden er een aantal vaste krachten uitgeleend aan andere elftallen en werd er een beroep gedaan op een aantal jeugdspelers. Nadat de bezoekers enige vertraging hadden opgelopen door een openstaande brug, begon op een zonovergoten sportcomplex de wedstrijd een kwartier later.

Het was de thuisploeg dat in de eerste helft de betere van het spel hadden. Dit resulteerde binnen 10 minuten in de 1-0, uit een goede corner van Jorian de Gans weet Hamza Alkulib de bal op de rand van de zestien meter in één keer binnen te schieten. Daarna controleerde Melissant 2 de wedstrijd en werden er met name via de buitenspelers goede kansen gecreëerd, dit resulteert dan ook in de verdiende 2-0 van wederom Hamza Alkulib. Na de 2-0 is het Piershil 2 dat wat beter begint te voetballen en Melissant 2 verder achteruit dringt. Kort voor de rust zijn het dan ook de bezoekers met de aansluitingstreffer 2-1. De aanvaller van Piershil 2 weet zich op de rand van het zestien meter gebied knap vrij te draaien en schiet de bal in verre hoek binnen.

In het begin van de tweede helft gaat het spel aardig op en neer wat aan beide kanten niet echte goede kansen oplevert. Uiteindelijk is het Piershil 2 dat in tweede helft het betere van het spel heeft. De bezoekers komen dan ook terecht op 2-2. Tijdens de drinkpauze worden er nog wat tactische omzettingen gedaan waardoor ook Melissant 2 met name via de snelle aanvallers weer wat gevaarlijker werd. Piershil 2 krijgt nog een goede kans op de 2-3 maar het is wederom de sterk keepende Niels Ghering die de bal met een knappe reflex over zijn doel tikt. Een krappe tien minuten voor het einde is het Melissant 2 dat een corner krijgt, deze wordt door een oplettende en vandaag goed spelende Hamza Alkulib bij de tweede paal binnen getikt 3-2. Daarna zijn beide ploegen moe gestreden en fluit scheidsrechter Ritzema voor het einde.

Wederom kan de technische staf en de gehele ploeg terugkijken op een geslaagde oefenwedstrijd. A.s. dinsdag staat de volgende oefenwedstrijd gepland, Melissant 2 speelt dan thuis tegen WIK'57 2 uit Kerkwerve. Aanvang: 19:45 uur.

Klik hier voor de wedstrijdfoto's gemaakt door vv Piershil