Melissant 2 verliest nipt van WIK'57 2

5 september 2019 20:15

Melissant 2 - WIK'57 2 2 - 3

Afgelopen dinsdagavond stond de derde oefenwedstrijd voor Melissant 2 op het programma, de tegenstander was het Zeeuwse WIK'57 2 uit Kerkwerve. Zonder aanvoerder Wouter van Vugt die afgelopen weekend vader is geworden maar met een aantal spelers terug van vakantie, werd er om 19:45 uur afgetrapt.

Door een krappe bezetting in de verdediging had Melissant zijn tactiek wat aangepast. Dit was voor de nog jonge spelersgroep een behoorlijke uitdaging. Het zijn dan ook de bezoekers uit Kerkwerve die het eerste kwartier het betere van het spel hebben en terecht uit een corner op voorsprong komen 0-1. Na het doelpunt is het Melissant dat steeds beter in hun spel komt en dit resulteert dan ook in de aansluitingstreffer. Het goede doorzetten van Fransesco van der Meer en Xander Bakelaar die de bal bij William Kardux bezorgt, deze draait zich net buiten het zestienmetergebied knap vrij en schiet de bal prachtig in de kruising 1-1. Helaas moest Ahmed in de eerste helft met een kuitblessure naar de kant. Nog voor de rust is het WIK'57 dat na een misverstand in de verdediging weer op voorsprong komt 1-2, dit is dan ook gelijk de ruststand.

Na wat omzettingen bij beide elftallen golft het spel in het begin van de tweede helft op en neer. Na slordige balverlies op het middenveld bij Melissant is het de middenvelder van WIK'57 die doorstoomt naar de rand van het zestienmetergebied en de bal knap boven keeper Niels Ghering binnen schiet 1-3. Wederom na het tegendoelpunt is het Melissant dat het betere van het spel heeft en nadrukkelijk op zoek gaat naar de aansluitingstreffer. Tien minuten voor het einde is er een identieke situatie als in de eerste helft, William Kardux wordt ingespeeld hij draait zich knap vrij van de verdedigers van WIK'57 en schiet de bal wederom hard en hoog boven de keeper van WIK'57 2-3. Na dit doelpunt gaat Melissant vol op de aanval om de gelijkmaker te maken. Dit resulteert nog in een aantal hoekschoppen en goede kansen, maar helaas werd er niet meer gescoord.

Melissant 2 kan terug kijken op een goede en zeker voor deze jonge ploeg leerzame wedstrijd. Komend weekend is een vrij weekend voor Melissant 2 en zullen een aantal spelers aansluiten bij andere elftallen. Hierdoor kunnen ook de spelers met pijntjes herstellen en gaan we ons voorbereiden op de eerste officiële (beker) wedstrijd op zaterdag 14 September om 14:00 uur uit tegen GHVV'13 7.