Melissant 3 doet zichzelf tekort tegen VDL 7

15 september 2019 15:00

VDL 7 - Melissant 3 3 - 2

Melissant 3 is er niet in geslaagd zich voor de volgende ronde van het bekertoernooi te kwalificeren. Op een nazomerse namiddag...aanvang 16:30 uur...was op het kunstgras (...wie heeft nepgras toch ooit kunnen verzinnen...) bij VDL 7 te Maassluis de thuisclub met 3-2 te sterk. Melissant 3 moest nu deze week beroep doen op een aantal veteranen om de selectie rond te krijgen.

De wedstrijd begon rustig met balbezit aan beide kanten. Het was VDL 7 dat de leiding nam uit de eerste beste kans: 1-0. Melissant 3 ging op zoek naar de gelijkmaker, maar was slordig in balbezit waardoor VDL 7 er in de tegenstoot uit kon komen met de snelle buitenspelers. Toch kwam die gelijkmaker, het was voorstopper Henry die vanaf 20 meter vernietigend uithaalde: 1-1. Hierna werd het helaas niet beter bij Melissant 3, met veel balverlies en geen goed verdedigend antwoord op de balvaste spits en 2 rappe buitenspelers, dit resulteerde in een 3-1 ruststand. Arnold was nog dicht bij een goal, maar de bal spatte uiteen op de lat.

Na de rust ging Melissant 3 op zoek naar de aansluitingstreffer en dat gebeurde al snel. Het was Marc die de bal in het lege doel schoot nadat de keeper te ver uit zijn doel was: 3-2. Hierna probeerde Melissant 3 er tikkend doorheen te komen, maar het bleef voornamelijk bij een aantal schoten vanuit de 2e lijn. VDL 7 bleef gevaarlijk in de counter, maar keeper Richard hield zijn doel in de 2e helft schoon. De kansen voor Melissant 3 stapelden zich op maar onder andere Leo, Henk en Kenny kregen de bal maar niet tegen het netje. Hierdoor liep Melissant 3 tegen een verliespartij aan en eindigt het nu 2e in de bekerpoule achter Brielle 8.

Volgende week zaterdag gaat Melissant 3 op bezoek bij Herkingen’55 2 voor de openingswedstrijd van de competitie.