Melissant 2 verliest bekerwedstrijd van GHVV'13 7

16 september 2019 20:00

GHVV'13 7 - Melissant 2 7 - 1

Nadat Rozenburg zich had teruggetrokken uit de strijd om de beker, stond vandaag de enige poule wedstrijd op het programma. Door een aantal afwezigen bij andere elftallen reisde Melissant 2 met een jonge selectie af naar Heenvliet voor de wedstrijd GHVV'13 7 - Melissant 2. Een speler van de thuisploeg had zich beschikbaar gesteld als scheidsrechter toen kon de wedstrijd op een overigens dramatische grasmat rond klok van 14:00 beginnen.

Het is de thuisploeg dat in het eerste half uur het betere van het spel had. Dit resulteerde dan ook in twee goed uitgespeelde doelpunten van het sterke aanvalsduo van GHVV'13 (2-0). Mede door het goede maar soms behoorlijk fysieke en agressieve spel van GHVV'13 kon Melissant 2 geen vuist maken. Na de 2-0 en het geblesseerd uitvallen van Francesco van der Meer besloten de trainers Adriaan Visbeen en Jan Kees Mijnders om tactisch de boel om te zetten waardoor Melissant met name verdedigend beter partij gaf. Door een ongelukkige valpartij na een fair duel is het de thuisploeg dat een strafschop krijgt en deze ook benut (3-0) Melissant krijgt in de eerste helft, uit een vrije trap en snelle aanval nog wel kleine kansen op de aansluitingstreffer.

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld, GHVV'13 valt aan en Melissant verdedigd. Mede door dat Melissant verdedigend beter staat en goed keeperswerk van Niels Ghering duurt het enige tijd voor dat GHVV'13 wederom echt gevaarlijk kon worden. Het is wel de thuisploeg dat met een beetje geluk uit een vrije trap op 4-0 komt. Ondanks de grote achterstand probeert Melissant wel te blijven voetballen en komt het er een aantal keren goed uit en krijgt het ook wat kansen. Door dat de ruimtes op het dramatische veld groter werden, is het de thuisploeg dat snel uit loopt naar een 7-0 voorsprong. Hierna nam de thuisploeg wat gas terug en is het Melissant dat via een snelle uitbraak en goede combinatie tussen Jorian de Gans en Hamza Alkulib, de eretreffer mag binnen schieten. In het restant van de wedstrijd gebeurd er niet veel meer en fluit de scheidsrechter voor het einde.

Dit was voor de jonge ploeg van Melissant een pittige en leerzame wedstrijd. Volgende week start Melissant 2 de competitie met een uitwedstrijd in en tegen Hekelingen 8.