Melissant VE1 kansloos onderuit bij DVV'09 VE1

23 september 2019 19:30

DVV'09 VE1 - Melissant VE1 6 - 0

De competitie is weer begonnen, onze eerste wedstrijd was gelijk een lastige derby tegen DVV'09 VE1. Gezien de wedstrijd vorig seizoen tegen DVV'09 nog ruim werd gewonnen en wij toen op de fiets afgereisd waren naar Dirksland, besloten wij dit wederom maar te doen.

Opgewarmd aangekomen op het terrein van DVV'09 begonnen we vol frisse moed, maar toen we zagen dat DVV'09 VE1 alles had ingezet om het ons lastig te maken werd er druk overlegt over de tactiek en werden er de nodige veranderingen ingevoerd. Helaas maakte dat niet veel uit en stonden zeer snel op een 1-0 achterstand. We gaven teveel ruimte weg en lieten onze tegenstander lopen waardoor we al snel tegen een grote achterstand aanliepen, helaas voor ons zat het bij DVV'09 VE1 ook erg mee, alles lukte, afstandsschoten klem in de kruising, verkeerde voorzet die zo het doel in zwaaide, maar wij gaven ze ook de ruimte om dit te doen. Bij rust stond het al 5-0.

In de tweede helft nam DVV'09 VE1 gas terug en kregen wij iets meer ruimte om te voetballen, dit leverde maar 1 echte kans op. Conrad werd 1 op 1 met de keeper gezet door een verkeerde terugspeel bal waar Conrad prima op anticipeerde maar wist vervolgens deze enorme kans vakkundig om zeep te helpen door de bal aan de verkeerde kant van de paal naast het doel te schuiven. Verder dan een paar afstandsschoten kwamen we niet en ook DVV'09 VE1 wist het net nog 1 keer te vinden zodat de eindstand uitkwam op 6-0.

Na deze domper werd toch onze nieuwe muziekinstallatie in gebruik genomen en heel toepasselijk was het eerste geluid wat eruit kwam, BLOED, ZWEET en TRANEN, welke de wedstrijdbeeld prima weergaf, maar al heel snel was de wedstrijd vergeten en werd zelfs de microfoon ingewijd en kwamen we tot de conclusie, zoals gebruikelijk, onze beste helft was de derde helft.

Op naar de volgende wedstrijd, weer een lastige wedstrijd want dan komt NSVV VE1 op bezoek, waar we dan hopelijk in de 1e en 2e helft feller en alerter zijn, maar kijken we uiteraard ook weer uit naar de 3e helft.