Melissant 2 verliest bij Hekelingen 8

23 september 2019 20:30

Hekelingen 8 - Melissant 2 6 - 3

Zaterdag 21 september stond voor Melissant 2 de eerste competitie wedstrijd van het seizoen op het programma. Nadat iedereen zich om 9.00 uur had verzameld op de parkeerplaats, vertrok Melissant 2 voor de op papier altijd lastige uitwedstrijd tegen Hekelingen 8. Na een korte wedstrijd bespreking en warming-up, werd er klokslag 10:30 uur afgetrapt voor de eerste competitie wedstrijd van dit seizoen.

Het is de thuisploeg dat beter begint aan de wedstrijd en ze lopen dan ook al snel uit naar een 2-0 voorsprong. Na een goede solo actie van de aanvoerder van Hekelingen besluit Wouter van Vugt in het eigen strafschopgebied aan de noodrem te trekken, de scheidsrechter besluit de bal op de stip te leggen. De strafschop wordt de door de aanvoerder van Hekelingen feilloos binnen geschoten en kijkt Melissant na 20 minuten al tegen een 3-0 achterstand aan. Het lijkt wel als of hun wekker opnieuw af gaat deze zaterdagmorgen want het is Melissant dat na de 3-0 eindelijk begint te voetballen en zelfs het betere van het spel heeft. Dit resulteert dan ook in grote kans voor William Kardux en een schot van Julian de Ron op de lat. Kort voor de rust is het een goede actie op rechts van William Kardux, hij dribbelt het strafschopgebied in en wordt onderuit gehaald. De scheidsrechter legt opnieuw de bal op de stip. Het is Julian de Ron die achter de bal gaat staan en deze strak in de hoek binnenschiet (3-1) Dit is dan ook gelijk de ruststand.

Tijdens de rust worden er op met name het middenveld wat omzettingen gedaan waardoor Melissant sterk aan de tweede helft begint en de tegenstander goed vast zet op hun eigen helft. Na 5 minuten in de tweede helft is het dan ook goed storen van William Kardux wat resulteert in een fout in de verdediging van Hekelingen en William Kardux de bal voor een leeg doel kan binnen schieten (3-2). Deze aansluitingstreffer is een beloning van een sterk begin van de tweede helft, met name via de goed ingevallen Jorian de Gans is het Melissant dat op zoek gaat naar de gelijkmaker. Helaas door een miscommunicatie in de verdediging bij Melissant is het opnieuw de snelle aanvoerder van Hekelingen die de bal kan onderscheppen en binnen schiet in de lange hoek achter keeper Niels Ghering (4-2). Ook na dit doelpunt is het nog steeds Melissant dat het betere van het spel heeft. Na goed combinatie voetbal aan de linker kant tussen de sterk spelende Xander Bakelaar en Julian de Ron is het de laatst genoemde die Tim Visbeen ziet vrij staan, hij haalt van een meter of 25 verwoestend uit en schiet de bal stijf onder de lat boven de keeper van Hekelingen in het doel (4-3). Na dit doelpunt blijft Melissant aandringen en krijgen ze nog voldoende kansen op de gelijkmaker. Na een ongelukkig duel is het de goed spelende Mees Vlietland die geblesseerd het veld moet verlaten. Door de noodgedwongen wissel is het Melissant dat positioneel niet goed staat en de draad even kwijt is. De thuisploeg maakt hier handig gebruik van en loopt uit naar 6-3. Na deze tegengoals is het nog steeds Melissant dat goed blijft voetballen en nog een aantal goede kansen creëert. Na precies 45 minuten in de tweede helft, fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Ondanks de uitslag konden de trainers en spelers toch terugkijken op een goede wedstrijd. Met name de fase voor de rust en de tweede helft geeft de trainers en spelers weer het benodigde vertrouwen voor de komende wedstrijden.

Volgende week zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma, dan komt Poortugaal 8 op bezoek. De wedstrijd Melissant 2 - Poortugaal 8 begint om 12:30 uur.