Melissant 2 wint thuis van sv Poortugaal 8

30 september 2019 19:45

Melissant 2 - sv Poortugaal 8 3 - 1

Afgelopen zaterdag stond de eerste thuiswedstrijd van Melissant 2 op het programma. De tegenstander die dag is Poortugaal 8.

Met Peter Dijkgraaf weer terug van vakantie en een wat aangepaste tactiek, begon Melissant goed aan de wedstrijd. Dit resulteerde na een kwartier voetballen in een hoekschop voor Melissant. De bal wordt in eerste instantie nog weggewerkt door een verdediger van Poortugaal, deze wordt onderschept door Tim Visbeen hij speelt de bal opnieuw voor het doel waar Julian de Ron goed staat op te letten en de bal keurig over de keeper binnen schiet (1-0). Na dit doelpunt gaat de wedstrijd aardig gelijk op en zijn er aan beide kanten een aantal kansen te noteren, maar tot aan de rust komen beide ploegen niet tot scoren.

In de tweede helft is het Jeffrey van Es die geblesseerd achter blijft in de kleedkamer. Het zijn de bezoekers die scherper uit de kleedkamer komen en Melissant goed onder druk zet op hun eigen helft. Met name via de handige aanvalsleider van Poortugaal weten ze goede kansen te creëren, maar het is Niels Ghering die zijn doel weet schoon te houden. Ondanks de druk op de verdediging van Melissant, weet de jonge groep zich goed staande te houden en bij vlagen wordt er prima onder de druk uit gevoetbald. Na een kwartier voetballen in de tweede helft is het via de goed ingevallen Jorian de Gans, die over rechts zijn tegenstander uitspeelt en met een uitstekende  voorzet de bal panklaar op het hoofd van William Kardux legt. Hij kopt de bal netjes diagonaal in de bovenhoek achter de keeper van Poortugaal 2-0. Na dit doelpunt is het Poortugaal dat nadrukkelijk opzoek gaat naar de aansluitingstreffer. Via de sterk spelende aanvoerder van Poortugaal wordt er een aanval over links opgezet, de bal komt terecht bij de linksbuiten van Poortugaal die zich knap vrij speelt in het zestienmetergebied en schiet de bal in de korte hoek achter keeper Ghering (2-1). Hierna is het Poortugaal dat vol op de aanval gaat spelen om de gelijkmaker te scoren. Daardoor krijgt Melissant met name op het middenveld meer ruimte om te voetballen. Tien minuten voor het einde is het wederom Jorian de Gans die over rechts een aanval op zet, hij legt de bal keurig terug op de vrijstaande Hamza en deze schiet de bal met enige precisie in de verre hoek achter de keeper van Poortugaal (3-1). In de laatste tien minuten gebeurd er vrij weinig meer en besluit de scheidsrechter na precies 45 minuten te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

Spelers en technische staf kunnen terug kijken op een prima eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Een goede teamprestatie wat resulteert in een verdiende overwinning. Melissant 2 gaat volgende week op bezoek bij OSV Oud-Beijerland voor de wedstrijd Oud-Beijerland 5 - Melissant 2, aanvang 14:00 uur.