Melissant 2 verliest van koploper Oud-Beijerland 5

7 oktober 2019 18:45

Oud-Beijerland 5 - Melissant 2 4 - 0

Zaterdag 5 oktober stond de uitwedstrijd tegen koploper Oud-Beijerland 5 op het programma. Ook de van langdurige blessureleed herstelde Mike van Dam en Bart van Roosendaal reisde mee naar Oud-Beijerland. In de wedstrijdbespreking werd er door beide coaches de nadruk gelegd op het scherp beginnen aan de wedstrijd.

De spelers pakte dit goed op en begonnen geconcentreerd aan de wedstrijd. Ondanks het verschil in leeftijd en fysieke kracht, kwam de jonge ploeg van Melissant er bij vlagen voetballend prima uit en werd er goed tegenstand geboden tegen een goed voetballende en fysiek sterkere ploeg. Op een aantal vrije trappen en afstandsschoten na waren er verder weinig kansen aan de kant van Melissant te noteren. Na een half uur is het de thuisploeg dat steeds meer druk uit oefent op het doel van keeper Niels Ghering. Dit resulteert in een aantal hoekschoppen en afstandsschoten, echter uitgespeelde kansen waren er ook aan de kant van Oud-Beijerland niet of nauwelijks te noteren. Kort voor de rust krijgt de thuisploeg een vrije trap aan zijkant van het veld, door een miscommunicatie in de verdediging bij Melissant is het de aanvoerder van Oud-Beijerland die de bal hard over de grond in één keer binnen schiet (1-0) Dit is dan ook gelijk de ruststand.

Tijdens de rust geven beide coaches aan tevreden te zijn over de inzet en het vertoonde spel van de eerste helft. Na een aantal wissels en tactische omzettingen bij zowel Melissant als Oud-Beijerland is het de thuisploeg dat beter aan de tweede helft begint en loopt het binnen een kwartier uit naar een 3-0 voorsprong. Daarna neemt de thuisploeg wat gas terug en probeert Melissant de rug weer te rechten en gaat opzoek naar de aansluitingstreffer. In het verdere verloop van de tweede helft komt Melissant niet tot grote kansen en is het de thuisploeg dat via een messcherpe counter de 4-0 weet te noteren. Na dit doelpunt gebeurd er aan beide kanten weinig meer en is het de uitstekend fluitende scheidsrechter die voor het einde van deze sportieve wedstrijd fluit. Ondanks de 4-0 nederlaag tegen de terechte koploper kan Melissant 2 terug kijken op een positieve middag. Met name de inzet en het vertoonde spel in de eerste helft tegen een fysiek sterkere tegenstander, geeft de ploeg van Adriaan Visbeen en Jan Kees Mijnders weer het juiste vertrouwen in het vervolg van de competitie. Zo ook de eerste speelminuten van Mike van Dam en Bart van Roosendaal werd als positief ervaren.

De eerst volgende competitie wedstrijd staat genoteerd voor zaterdag 26 oktober, Melissant 2 gaat dan op bezoek bij Hellevoetsluis 7.