Melissant VE1 ruim langs PKC’85 VE4

21 oktober 2019 14:00

PKC’85 VE4 - Melissant VE1 1 - 7

Ondanks de weersverwachtingen vertrokken we, met redelijk weer maar wel veel wind, naar Rotterdam voor een treffen met PKC'85 VE4. We vertrokken met tenue, box en voetbaluitrusting zoals het hoort maar helaas was er 1 persoon die het presteerde om van te voren alles gereed te zetten maar toch zonder tas te vertrekken. Nadat dit door alle andere medespelers nog even aangedikt was, werd er gefocust op de wedstrijd zodat iedereen gebrand was om de goede prestaties van vorige week door te zetten.

Vanaf het beginsignaal zaten we er bovenop maar moest Richard in de beginfase ons voor een achterstand behoeden, als snel kregen wij de overhand en creëerden meerdere mogelijkheden waarvan de meeste eindigde als “weer een kans om zeep geholpen”. Ondanks de vele gemiste kansen liepen we uit naar een 0-2 voorsprong en leek er geen vuiltje aan de lucht. Na een half uur spelen kwam Conrad door een touche op z’n schouder terecht wat voor hem gelijk de einde van de wedstrijd betekende. Misschien door de omzettingen die hieruit volgde of door de onderbreking, maar dit was het sein voor PKC’85 VE4 om meer druk te zetten, wij hadden hier geen goed antwoord op en PKC’85 VE1 kwam terug tot 1-2. Gelukkig herpakten wij onszelf weer en gingen rusten met een 1-3 voorsprong.

In de 2e helft gingen we door met aanvallen, via goed combinatie spel, waarbij vaak keurig de zijkanten werden benut gevolgd door prima passes voorlangs of via een afgemeten voorzet liepen we uit naar een 1-6 voorsprong. PKC’85 VE4 drong nog 1 keer aan wat een penalty opleverde maar deze eindigde op de lat zodat het 1-6 bleef. De einduitslag van 1-7 werd op het bord gezet door wederom een mooie aanval via combinatie voetbal, via de zijkanten en een strakke voorzet zodat deze van dichtbij binnengetikt kon worden.

Na een zeer geslaagde 3e helft konden we voldaan huiswaarts keren. Een mooie overwinning die hoger uit had kunnen vallen als alle kansen waren benut, hopelijk kunnen we deze lijn vasthouden richting de volgende wedstrijd. Volgende week gaat Melissant VE1 op bezoek bij Brielle VE1.