Melissant 2 verliest van sterk Hellevoetsluis 7

29 oktober 2019 18:00

Hellevoetsluis 7 - Melissant 2 6 - 3

Na twee weekenden geen wedstrijd gespeeld te hebben, stond afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Hellevoetsluis 7 op het programma. Er werd onder prima omstandigheden om 15:00 uur afgetrapt.

Vanaf het begin laat de thuisploeg zien dat ze één van de kanshebbers zijn voor het kampioenschap. Melissant weet hier in het begin geen raad mee. Met name via de ijzersterk spelende aanvoerder en buitenspeler van Hellevoetsluis volgen er al snel een aantal kansen. In de achtste minuut is het dan ook geen verrassing dat het die zelfde aanvoerder is die de bal op een meter of twintig van het doel aangespeeld krijgt en met een bekeken schot de bal over doelman Niels Ghering binnen schiet: 1-0. Melissant krijgt nauwelijks kansen en weet de voorste drie vandaag slecht te bereiken. Het is dan ook de thuisploeg die na een kwartier verdiend op 2-0 komt. Zoals al eerder dit seizoen na een aantal tegendoelpunten is het Melissant dat uit hun schulp kruipt en meer aan het voetballen komt, met name via de buitenspelers Mees Vlietland en Jorian de Gans een aantal goede aanvallen weet op te zetten. Dit wordt beloond, na het goede doorzetten van Tim Driessen met een doelpunt: 2-1. Direct vanaf de aftrap is de verdediging van Melissant die niet staan op te letten en opnieuw is het via de buitenspeler en de aanvoerder die de 3-1 binnenschiet. Tot aan de rust gaat het spel op en neer en zijn er aan beide kanten kansen te noteren. Een paar minuten voor de pauze krijgt Melissant een vrije trap en is het Tim Visbeen die bal snoeihard binnen schiet: 3-2.

Na de rust zijn beide ploegen aan elkaar gewaagd, het is Hellevoetsluis dat de eerste kans benut 4-2. Daarna is het de beurt aan Melissant en opnieuw is het goed doorzetten van Tim Driessen, hij krijgt de bal ingespeeld op de rand van de zestien meter en schiet de bal keurig via de binnenkant van de paal binnen: 4-3. Na dit doelpunt is het beste bij Melissant eraf en is het de thuisploeg die uitloopt naar een 6-3 eindstand.

Na de wedstrijd waren de coaches vooral tevreden over de inzet en het middelste gedeelte van de wedstrijd, waar de jonge ploeg van Melissant er bij vlagen met goed voetbal uit kwam tegen een fysiek sterkere tegenstander. Volgende week komen de oranjehemden van Rockanje 4 op bezoek aan de Binnenweg. De wedstrijd begint om 12:30 uur.