Melissant VR1 in slotfase naast NTVV VR1

3 november 2019 16:00

Melissant VR1 - NTVV VR1 3 - 3

Na een regenachtige ochtend begonnen de dames van Melissant om half twaalf in het zonnetje hun wedstrijd tegen de dames van Nieuwe Tonge. De coach had bij de dames aangedrongen om scherp te beginnen, compact te spelen, elkaar te helpen en elkaar goed te coachen gezien het feit dat de vorige wedstrijd met 10-5 verloren werd. Dit wilden we graag rechtzetten.

De wedstrijd werd gestart met Sharon op het doel, Sascha, Bianca en Amber in de verdediging en Daphne, Amy en Fleur in de aanval. Nikki, Amino en Mirjam begonnen in de wissel.

Met een grote schare toeschouwers werd de wedstrijd onder leiding van Johan Breederland op gang gefloten. De eerste helft ging redelijk gelijk op. De verdediging stond onder leiding van Bianca goed en er werden weinig kansen weg gegeven. Aanvallend werden wij een paar keer gevaarlijk en uit een van die aanvallen kon Amy na een mooie combinatie met Fleur alleen op de keeper doorgaan. Amy maakte prima af en zo stond het 1-0! Daarna had Fleur een mooie aanval via Amy en Amino nog de kans op de 2-0, maar die werd gemist. Met een prima 1-0 tussenstand gingen we de rust in. Daar werd er gewaarschuwd dat de tegenstander extra scherp de kleedkamer uit zou komen, gebrand op de gelijkmaker. We moesten ons daar tegen wapenen.

Helaas! Na een halve minuut was het NTVV die de 1-1 binnenschoot. Overrompeld door die snelle treffer en het felle en fysieke spel van NTVV konden we niet voorkomen dat we halverwege de tweede helft met 3-1 achterstonden.  Gelukkig voor ons bracht het werkwoord terugvechten uitkomst. Uit een ogenschijnlijk kansloze positie werd er de laatste vijf minuten alles op alles gezet om nog een positief resultaat eruit te kunnen halen. Uit een corner van Amber viel de bal voor Fleur die de 2-3 op het scorebord wist te zetten. In de laatste minuut kwam ook de 3-3 nog door Amber die met een droge knal het eerste punt van deze competitie voor ons binnenhaalde .

Een mooi resultaat dat we behaald hebben door collectief spel en door niet op te geven!
De volgende wedstrijd spelen we zaterdag 9 november om 11 uur thuis tegen de dames van NOAD/Vosmeer VR1.