Melissant VR1 wint van NOAD'67/Vosmeer VR1

10 november 2019 16:00

Melissant VR1 - NOAD’67/Vosmeer VR1 5 - 4

Zaterdag 9 november stond de derde wedstrijd van de competitie op het programma voor de dames van vv Melissant. Deze keer waren de dames van NOAD'67/Vosmeer VR1 onze tegenstandster.

Met dezelfde instructies als altijd gingen we de wedstrijd in. Coachen, elkaar helpen en spelen als een team.  Dit resulteerde na een kwartier spelen in een 2-0 voorsprong. De 1-0 was een mooi afstandsschot van Amber en de 2-0 werd gemaakt door Amy na een mooie combinatie met Amino!  Gelijk daarna scoorde de tegenstander en dat bracht de 2-1 op het bord. Sharon bracht de marge weer op 2 doelpunten verschil na een prachtige droge knal in de kruising. Helaas kregen we vlak voor het rustsignaal de 3-2 nog tegen, zodat we gingen rusten met 1 doelpunt verschil voorsprong.

In de rust werd er op gehamerd door de coach om de tweede helft fel te beginnen en werd iedereen er op gewezen haar verdedigende taken niet te vergeten.
De tegenstander kwam ook fel uit de rust en maakte al snel de 3-3. We lieten ons daardoor niet uit het veld slaan en gingen gestaag door met aanvallen. Combinaties via Floor, Amy en Amino hadden beter verdiend, maar gaven helaas geen resultaat.
Maar toen Amber via rechts door ging en een voorzet gaf, was het Sharon die het Melissantse publiek met een ferme kopbal weer liet juichen: 4-3! Na een combinatie via Fleur en Amy was het laatstgenoemde die de 5-3 binnenschoot. De overwinning leek binnen, maar toen vlak voor tijd NOAD/Vosmeer de 5-4 hoog scoorde, was het nog een paar minuutjes billen knijpen. Door met elkaar heel hard te werken zowel verdedigend als aanvallend konden we tot de scheidsrechter Abdul voor het eindsignaal floot deze stand houden en sloten we deze wedstrijd af met een mooie 5-4 overwinning.

De eerste competitie overwinning is binnen en dat smaakt zeker naar meer!