Melissant 2 vergeet zich zelf te belonen tegen Abbenbroek 3

12 november 2019 18:45

Melissant 2 – Abbenbroek 3 2 - 5

Zaterdag 9 november begon als een mooie voetbalmiddag. Melissant 2 werd in een nieuw jasje gestoken door Handelsonderneming Ponrij en MenuDigitaal BV. Tenues, inlooptruien, trainersjassen en tassen werden uitgereikt bij aanvang van de wedstrijd en zo werd er om 12:30 afgetrapt op sportpark Melissant.

De wedstrijd begint voortvarend, Melissant 2 laat in het eerste kwartier zien dat zij de sterkste partij zijn en dat Abbenbroek 3 nog een zware middag tegemoet kan. Door middel van een goed doorstomende Tim Driessen over de rechterflank, zorgt Melissant 2 voor het gevaar in de 16 meter van Abbenbroek. Dit wordt dan ook beloond met een vroege 1-0 van Mike van Dam na aangeven van diezelfde Tim Driessen. Melissant 2 groeit in de wedstrijd en laat zich zien met de betere kansen van de twee teams. Voornamelijk de sterk spelende Jeffrey van Es krijgt tal van kansen om snel de 2-0 te maken, maar laat het om zichzelf te belonen. Hier maakt Abbenbroek 3 goed gebruik van en stoomt door met een aantal kansen. De eerste corner die zij krijgen koppen ze vrij in bij de tweede paal, 1-1. Hierdoor krijgt Abbenbroek 3 weer het vertrouwen in hun eigen spel en zet druk op het doel van de niet geheel fitte keeper Niels Ghering, Door middel van een steekbal tussendoor komt de spits van Abbenbroek één op één met deze zelfde Niels en schiet goed in de verre hoek de 1-2 erin. Hierna gaan we de rust in met een 1-2 stand, wat met enig geluk geen grotere achterstand is geworden.

Direct na rust heeft Melissant 2 weer de wilskracht gevonden om het doel van de sterk spelende keeper van Abbenbroek aan te gaan vallen. Met resultaat, want na een scrimmage komt de bal voor de voeten van Jeffrey van Es en deze schiet hem keurig in de touwen! Abbenbroek 3 laat zich hierdoor niet van de wijs brengen en stoomt weer door. Een identieke goal als in de eerste helft maakt de 2-3, een ongedekte speler van Abbenbroek kopt vanuit een corner vrij in. Melissant 2 probeert het Abbenbroek 3 nog lastig te maken, maar vergeet zichzelf te belonen. Abbenbroek komt op 2-4 en helaas raakt hierbij onze al niet fitte keeper Niels Ghering nog verder geblesseerd, hij wordt vervangen door de van blessure terugkomende Jeroen Weesie. Abbenbroek 3 krijgt de volledige grip over de wedstrijd en loopt uit naar 2-5 na een hard afstandsschot.

Na de wedstrijd was coach Adriaan Visbeen vooral erg trots en tevreden over het vertoonde spel in de eerste helft en bij vlagen de tweede helft. Hieruit kan Melissant 2 moed putten en dit meenemen naar de aankomende wedstrijden. Volgende week mag Melissant op bezoek bij de koploper van de competitie GHVV’13 6. Aftrap om 13:30 op Sportpark GHVV’13, locatie Heenvliet.