Melissant VE1 ruim langs Brielle VE1

14 november 2019 21:00

Brielle VE1 - Melissant VE1 3 - 8

Op woensdagavond hadden wij de inhaalwedstrijd uit tegen Brielle VE1 op het programma staan. Iedereen keek er uiteraard heel de dag al naar uit, toch waren sommige ietwat teleurgesteld toen we hoorde dat we op kunstgras moesten en dat het zeker door zou gaan.

Ietwat gehavend door wat late afmeldingen door griep vertrokken we richting Brielle
Nadat iedereen goed ingepakt was begonnen we aan de wedstrijd, het begin was vooral wennen aan het kunstgrasveld, dit veroorzaakte ook de 1-0 van Brielle. Gelukkig voor ons kwamen we heel snel terug naar 1-1 (Martin) doordat de keeper van Brielle de bal vanuit een voorzet niet voldoende wegwerkte. Naarmate de 1ste helft vorderde raakten we gewend aan het veld en gingen we steeds beter voetballen. Mede door toedoen van de op de stropdas geplaatste ballen via voorzetten en corners door Patje liepen we uit naar een verdiende 1-5 (Henk, Ad, Leon M, Leo) voorsprong. Brielle bleef het ook proberen door voorin veel van positie te wisselen om zodoende verwarring te veroorzaken maar gelukkig stond onze verdediging als een huis en trapte niet in alle positie wisselingen. Brielle kwam nog wel even terug in de wedstrijd door onnodig balverlies van onze kant, dit leverde uiteindelijk een 2-5 ruststand op.

Vanaf het begin van de 2e helft pakten we door, met uitstekend voetbal, de tegenstander onder druk zettend en Patje, die bleef strooien met voorzetten en corners op maat liepen we uit naar een 2-7 (Martijn, Leon M) voorsprong. Brielle probeerde het wel, maar de aanvallen liepen telkens stuk op onze verdediging. Wij lieten de bal lekker rouleren en de zijkanten werden prima benut, via voorzetten van de zijkant werden wij meermaals gevaarlijk, onze voorhoede spelers waren er snel bij maar helaas waren de benen tekort om deze prima voorzetten om te zetten tot doelpunten (waren ze een keer snel, zijn de benen te kort). Leo zag nog een mooie goal afgekeurd zien worden doordat de bal door Ad met de hand van richting veranderd werd zodat het 2-7 bleef.
Wederom, door onnodig balverlies kwam Brielle terug tot 3-7 via een uitstekende steekpas waarbij prima gebruik werd gemaakt van het kunstgras. De eindstand van 3-8 (Ad) werd op het bord gezet door (hoe kan het ook anders) een corner, perfect op het hoofd gelegd door wederom Patje. Een prima overwinning met prima voetbal.

Aanstaande zaterdag gaat Melissant VE1 op bezoek bij Rozenburg VE2.