Melissant VE1 wint bij Rozenburg VE2

17 november 2019 19:30

Rozenburg VE2 - Melissant VE1 1 - 6

De veteranen van Melissant hebben de uitwedstrijd bij Rozenburg VE2 met 1-6 winst afgesloten. Het was alweer de 3e competitiewedstrijd in 8 dagen en ook nu moest de teamleiding door de vele afmeldingen (blessures/ziek/werk/man met een witte baard) op zoek naar enkele invalspelers/leden die speelgerechtigd zijn voor in de veteranencompetitie.

Melissant VE1 nam gelijk het initiatief. Het kwam al snel op voorsprong na een diepe bal op gelegenheidsspits Petry, die de bal beheerst binnenschoot: 0-1. Rozenburg VE2 liet zich niet van de wijs brengen en kreeg een grote kans op de gelijkmaker, maar 1 op 1 wist keeper Richard de bal naast de tikken. Even later was het wel raak, een voorzet werd bij de 2e paal onberispelijk binnengekopt door de spits van Rozenburg VE2: 1-1. Melissant VE1 had de grootse moeite over(ge)wicht op het middenveld te houden en Rozenburg VE2 kon in de tegenstoot er dan ook gevaarlijk snel uitkomen. Voor Melissant VE1 was Ad nog dichtbij een goal, na mistasten van de keeper, echter springen en koppen tegelijk gaat niet meer...De gelijke tussenstand bleef staan tot aan de rust.

In de 2e helft kreeg Melissant VE1 wel de overhand op het middenveld en kon vrij combineren. Rozenburg VE2 kwam nog wel op spaarzame momenten gevaarlijk voor het doel van Richard maar deze hield zijn doel verder schoon. Melissant VE1 ging op zoek naar de voorsprong en die kwam er. Onze stagiair Bert schoot met 2 schuivers Melissant VE1 naar 1-2 en 1-3. Petry was nog dichtbij maar zijn schot met links spatte uiteen op de lat. Halverwege pikte Vinnie zijn goaltje mee door met een puntertje de bal in de verre hoek te schieten: 1-4. Wederom was het Bert die de bal over de keeper lepelde na mooie kopbal-assist van Leo. Even later bepaalde diezelfde Leo de eindstand op 1-6. Met deze overwinning sluit Melissant VE1 weer aan bij de Top 4 van de 3e klasse 3.

Volgende week is Melissant VE1 vrij. Zaterdag 30 november komt FC IJsselmonde VE2 op bezoek.