Melissant 2 verliest bij koploper GHVV'13 6

18 november 2019 17:00

GHVV'13 6 - Melissant 2 6 - 2

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen koploper GHVV'13 6 op het programma. Met een nagenoeg fitte selectie vertrokken we rond het middaguur richting Heenvliet. Op voorhand wisten we al dat het een lastige middag zou worden en daarom werd de tactiek ook enigszins aangepast aan de tegenstander.

Helaas hadden een aantal jongens daar in het begin van de wedstrijd wat moeite mee en werd er niet scherp begonnen aan de wedstrijd. Dit resulteerde in een vroege voorsprong voor de thuisploeg (1-0). Na dit tegendoelpunt en gekeken naar de tactiek van de tegenstander, besluiten de coaches Visbeen en Mijnders een paar kleine aanpassingen te doen en daar door weet Melissant wat vaker de aanvallers te bereiken. Na deze omzettingen blijft het spel op en neer gaan, maar hebben beide ploegen last van het zware veld om de bal goed rond te kunnen spelen. Een kleine tien minuten voor de pauze is het GHVV'13 dat een hoekschop krijgt, uiteindelijk is het één van de boomlange spelers van de thuisploeg die de bal in het doel werkt, dit is tevens de ruststand 2-0.

Na kort overleg waren de coaches Visbeen en Mijnders het al snel met elkaar eens dat het na de pauze anders moest. In de kleedkamer werden er dan ook de nodige wissels en wijzigingen in tactiek gedaan om opzoek te gaan naar de aansluitingstreffer. Het is dan ook kort na de pauze de snelle Jorian de Gans die over rechts de aanval zelf op zet en de bal strak voor geeft op de vrij staande Pieter Both, die bal langs de keeper van GHVV'13 tegen de touwen schiet (2-1). Dit doelpunt en de aanpassing in tactiek gaf Melissant weer het nodige vertrouwen in de rest van de wedstrijd en werden er met name via de snelle buitenspelers nog een aantal goede kansen gecreëerd op de gelijkmaker. Nadat de thuisploeg was bekomen van de sterke start aan de tweede helft van Melissant, profiteerde ze optimaal van een miscommunicatie in de verdediging van Melissant en via opnieuw een hoekschop liep de score al snel op naar 4-1. Melissant probeert nog terug te komen in de wedstrijd, het is Mees Vlietland die de bal perfect voor geeft op Jorian de Gans en hij schiet dan de bal knap binnen (4-2). Na dit doelpunt wordt het spel aan beide kant steeds rommeliger door met name het lastig te bespelen veld. Het is uiteindelijk de ervaren thuisploeg die nog uitloopt naar 6-2.

Het was voor zowel de coaches als de jonge spelersgroep wederom een leerzame middag. Volgende week zaterdag staat er een thuiswedstrijd op het programma voor de oranjehemden, dan komt OVV 5 op bezoek aan de Binnenweg. De wedstrijd begint om 12.00 uur.