Melissant 2 wint thuis van OVV 5

25 november 2019 18:00

Melissant 2 - OVV 5 2 - 0

Melissant 2 speelde afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen het ervaren OVV 5. Door het ontbreken van een aantal spelers vanwege blessures en andere verplichtingen was het voor de coaches Visbeen en Mijnders nog een aardige puzzel om iedereen om de juiste plek te zetten. Nadat de bezoekers uit Oostvoorne het sportcomplex aan de Binnenweg hadden gevonden, floot scheidsrechter de Jong voor het begin van de wedstrijd.

Het is Melissant dat in het begin de betere kansen krijgt, met name over de rechterkant via de tandem Daniel Nagtegaal en Jorian de Gans werden er een aantal goede kansen gecreëerd. Halverwege de eerste helft is het Melissant dat een hoekschop krijgt, in eerste instantie wordt de bal nog weggewerkt door de verdediging van OVV, maar de bal komt opnieuw voor het doel en daar staat Arnoud Both "de beste kopper van Melissant" helemaal vrij en hij kopt de bal via de keeper van OVV in het doel (1-0). Na deze terechte voorsprong voor Melissant is het OVV dat sterker wordt en steeds meer druk zet op de verdediging en het doel van Melissant. Het zijn dan ook de bezoeker die nog voor de rust via een hoekschop gevaarlijk worden, maar een goed oplettende verdediger van Melissant haalt de bal nog net op tijd van de doellijn af. Kort voor de rust na een ongelukkige botsing is het Peter Dijkgraaf die uit valt met een knie blessure.

In de rust zijn bij beide ploegen de nodige wissels door gevoerd. Hierdoor wordt het spel van beide ploegen ook wat rommeliger en zijn er over en weer kansen te noteren. De grootste kans in de tweede helft is voor de bezoekers maar gelukkig voor de oranjehemden gaat de bal via de uitkomende keeper Ghering en de binnenkant van de paal weer uit het doel en in de rebound schiet de speler van OVV de bal langs de verkeerde kant van de paal. Door de krappe voorsprong blijft de wedstrijd tot de laatste minuut spannend en worden de ruimtes steeds groter op het veld. Nadat keeper Ghering de bal bij een hoekschop van OVV uit de lucht plukt en het spel snel hervat door de snelle Jorian de Gans weg te sturen. Hij ziet na een goede actie op de achterlijn de "good old" Leon Mijnders vrij staan op de rand van het zestienmetergebied en die schiet de bal feilloos achter de keeper van OVV (2-0). Na dit bevrijdende doelpunt fluit scheidsrechter de Jong voor het einde van de wedstrijd.

Na de wedstrijd was de opluchting groot bij Melissant "eindelijk weer eens drie punten" zegt aanvoerder Wouter van Vugt. Ook de coaches Visbeen en Mijnders waren uiterst tevreden over het behaalde resultaat maar ook zeker over de inzet van de ploeg. Volgende week zaterdag gaat Melissant 2 op bezoek bij Piershil 2, aanvang 12:00 uur.