Melissant VE1 thuis langs FC IJsselmonde VE1

12 januari 2020 10:15

Melissant VE1 - FC IJsselmonde VE1 4 - 0

Vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen FC IJsselmonde VE1 op het programma. Het was de enige droge dag deze week en dat was te merken aan het veld.

Omdat we het veld de schuld konden geven gingen we zonder zenuwen het veld op en gingen gelijk vol in de aanval. Als snel kwamen we op een 1-0 voorsprong door een schot van Toon die van richting veranderd werd. Binnen 10 min kwamen er diverse kansen maar werden afgefloten wegens buitenspel. Diverse malen kwamen onze spelers 1 op 1 met de keeper maar telkens kwam de keeper als overwinnaar uit de strijd. Uiteindelijk werd het toch 2-0 door een voorzet van Leo vanaf de achterlijn die door “good old” Ad op waarde werd gezet. De keeper van IJsselmonde ging nog in protest, maar scoren aankomend vanaf achter de bal is nog steeds geen buiten spel zodat deze goedgekeurd werd en we met 2-0 de rust in gingen.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld, Melissant in de aanval, 1 op 1 met de keeper, alle ballen voor de keeper. Henk overkwam hetzelfde maar kon via de rebound toch de 3-0 intikken. Ijselmonde probeerde te blijven voetballen, wat ze ook de 1ste helft deden maar onze verdediging was deze dag een onneembare vesting. Aangezien 1 op1 geen succes was gaf Henk een keurige pass vanaf de achterlijn welke door Leo keurig werd binnen getikt.
Een mooie overwinning op een moeilijk bespeelbaar veld.

Op naar de volgende wedstrijd. Zaterdag 25 januari gaat Melissant VE1 op bezoek bij De Jonge Spartaan VE1.