Melissant 2 wint overtuigend van Brielle 5

23 januari 2020 21:00

Melissant 2 - Brielle 5 4 - 1

Na het teleurstellende resultaat van afgelopen zaterdag (5-2) tegen Rockanje 4 stond afgelopen dinsdagavond de inhaalwedstrijd tegen Brielle 5 op het programma. Onder het kunstlicht werd er om 19:45 uur afgetrapt.

Het was Melissant dat duidelijk liet merken aan Brielle dat er hier deze avond niks te halen viel. Melissant zette vanaf het begin goed druk op de verdediging van Brielle, dit resulteerde in een aantal goede kansen via met name de aanvallers van Dam, van Es en Kardux. Het was wachten op het openingsdoelpunt van Melissant, na een goede voorzet van Kardux is het van Dam die de 1-0 binnen schiet. Een aantal minuten later wordt het 2-0 voor Melissant, dit doelpunt is een kopie van het eerste doelpunt. Na de 2-0 neemt Melissant wat gas terug en zijn het de bezoekers die na 20 minuten voor het eerst voor het doel van keeper Ghering verschijnen. Brielle krijgt halverwege de eerste helft een aantal hoekschoppen te nemen, de eerste hoekschoppen worden nog weggewerkt door de verdedigers van Melissant maar bij de vierde hoekschop is het dan toch raak voor de bezoekers (2-1). In de verdere eerste helft zijn er over en weer nog wat kleine kansen te noteren, maar het spel speelde zich vooral af op het middenveld, 2-1 is dan ook de ruststand.

In de tweede helft het zelfde spelbeeld, Melissant dat goed druk blijft zetten op de verdediging van Brielle en bij vlagen zelfs van achteruit goed de aanval zoekt. Na een kwartier in de tweede helft is het dan ook na goed door zetten van de Ron die de bal bij de vrijstaande Kruithof bezorgt, deze schiet de bal in de verre hoek achter de keeper van Brielle (3-1). Dit doelpunt voldoende als een bevrijding voor de wekelijks hardwerkende ploeg van de coaches Mijnders en Visbeen. Het mooiste doelpunt van de avond komt op naam van Bakelaar, een vrije trap vanaf de zijkant van het veld wordt door Bakelaar met zijn chocolade been vanaf rand zestienmetergebied in één keer tegen de touwen geknald (4-1). Na dit doelpunt was het voor Melissant zaak om de wedstrijd gedisciplineerd uit te spelen. Dit was deze avond voor de jonge ploeg van Melissant onder aanvoering van de ervaren Dijkgraaf geen probleem, de bezoekers waren immers door de geweldige inzet van de thuisploeg kapot gespeeld. Na 90 minuten floot scheidsrechter Troost dan ook voor het einde van de wedstrijd en was iedereen bij Melissant super blij met deze (eindelijk) dik verdiende 4-1 overwinning.

Even genieten van deze overwinning en dan alle positieve energie meenemen naar de volgende wedstrijd. Aankomende zaterdag dan speelt Melissant 2 thuis tegen nummer twee van de ranglijst GHVV'13 6. De wedstrijd begint om 14:30 uur.