Melissant 2 verslaat GHVV'13 6

28 januari 2020 20:00

Melissant 2 - GHVV'13 6 4 - 1

Na de 4-1 overwinning op Brielle 5, stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen GHVV'13 6 op het programma. De wedstrijd begon van beide kanten zeer rommelig. Na een aantal tactisch omzettingen in het veld, was het Melissant dat het betere van het spel had.

Dit resulteerde in een aantal goed uitgespeelde aanvallen. Halverwege de eerste helft is het Melissant dat via een goed uitgespeelde aanval en goed schot van Robin Kruithof op 1-0 komt.  Na de openingstreffer zijn het de bezoekers uit Heenvliet die sterker worden, tot echt uitgespeelde kansen leidt het niet. Dit ook door de goed opgestelde verdediging (Peter Dijkgraaf en Wouter van Vugt) van Melissant, die het de spitsen van GHVV'13 deze middag behoorlijk lastig maakten.

In het begin van de tweede helft is het GHVV'13 dat nadrukkelijk op zoek gaat naar de gelijkmaker. Hierdoor ontstond er een lang veld en werden de ruimtes groter. Halverwege de tweede helft is het Melissant dat hier optimaal van profiteert via Maurice Heerschap op 2-0 komt. Kort daarna is het een prima uitgespeelde counter van Melissant en het goed doorzetten van Pieter Both die de 3-0 aantekent. Na dit doelpunt lijkt het verzet van de bezoekers definitief gebroken. Het mooiste doelpunt van de middag komt op naam van Pieter Both, hij dribbelt vanaf de rechterkant naar binnen en haalt vanaf een meter of twintig verwoestend uit en de bal verdwijnt in de kruising (4-0). Het slot akkoord van de middag is voor de bezoekers, na een prima aanval is het de aanvoerder van GHVV'13 die de ere treffer binnen schiet en tevens de eindstand bepaald op 4-1.

Wederom een prima overwinning voor de jonge ploeg van Melissant, dit maal tegen een ervaren tegenstander en tevens de nummer 2 van de ranglijst. Aankomende zaterdag staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. Melissant 2 speelt dan om 12:45 uur tegen het altijd lastige V.V. Hekelingen 8.